Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer Tubbs Explore 30


villmarkingen

Anbefalte innlegg

Noen med erfaringer med disse trugene??

Vurderer disse som aktuelle nye truger.

172 høy og ca 85 kg.

Tenker å bruke dem i hovedsak i skog med oppakning. Blir brukt på dagsturer og overnattingsturer.

Ser de er beregnet for å bære ca 110 kg, så det bør vel holde.

Disse fåes på XXL nå til 1099,-........

Synspunkter/erfaringer????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har noen Tubbstruger jeg bruker til topptur med brett som ligner en del på disse. Klikk her. Eneste er at det er hælløfter på mine, noe som er ganske kjekt da de stort sett brukes i motbakker :). Mine er størrelse 25 som er litt bob-bob for meg med 77-78 kg nettovekt. De bærer litt dårlig i skikkelig løssnø, men blir tilsvarende lettere å gå med når det er fastere føre. Skulle jeg kjøpt igjen ville jeg nok gått for 30. Skal du bruke de med tung oppakning ville jeg prøvd å finne de i 36. Den anbefalte bæreevnen er litt i snaueste laget i forhold til virkeligheten i dyp løssnø.

Er egentlig godt fornøyd med mine. Ser ut som snøresystemet er noe annerledes, men mine er i hvert fall greie å få på med snowboardstøvler. Man setter foten inn, får på og strammer til hælstroppen, og strammer så tåbindingen med et grep. Skarejernet fungerer bra selv til traversering på relativt isete underlag.

Tror disse er et ok kjøp, men litt i stuss på størrelsen til ditt bruk. Som sagt - med tung oppakning og i mye løssnø kan de kanskje bli litt små

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en stor test av truger i siste villmarksliv. Kan være nyttig å lese gjennom selv om alle slike tester selvsagt må tas med klype salt. De trugene du spør om var forørvig ikke der, men flere andre tubbs modeller var der. Ser at xxl anbefaler de til relativt lett bruk. Skal du ha til lengre turer ville jeg lagt litt mer i de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både tubbs og atlas har mange modeller med ulike egenskaper. Du får nok hva du betaler for her også. Om tubbstruger til 2999 er topp er det slett ikke sikkert at de til tusenlappen er topp. Dårligere binding, dårligere stegjern og generellt svakere konstruksjon er blant det du mår regne med. Når xxl anbefaler explorer til småturer og hyttebruk ville jeg valgt noe annet til lengre turer. Selgere bruker jo ikke akkurat å være beskjedne... Skal du bare bruke dem en sjelden gang og i lett terreng funker de sikkert fint. Har tubbstruger selv og de funker helt greit.

Her finner du omtale av ulike tubbs modeller: http://www.hansi.no/file/25578.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.