Gå til innhold
  • Bli medlem

ca 110 mil på sykkel


Nessa009

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å sykle fra Tau i Ryfylke, til Kolvereid i Nærøy i sommer.

Det er en distanse på rett under 110 mil.

Er dagsetapper på 15 mil i største laget?

Jeg er nok over gjennomsnittlig godt trent, men har ikke syklet mye.

Har lagt inn ruta i gulesider.no

http://www.gulesider.no/kart/;jsessionid=c7MnMNzWNSJfkR_bXj#lat%3D9433529.46491%26lon%3D1165510.24255%26zoom%3D9%26layers%3D0B000%26poi%3Dtrafikk%26route%3Da_10000535917%26route%3Da_10000008837%26route%3Da_10000562129%26routeType%3Dfastest%26tab%3Droute

Tar også imot tips med tanke på veivalg osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på hvor langt du er vant til å sykle fra før, hva slags sykkel du har og hvor mye oppakning du tenker å dra med deg.

Syklet selv Trondheim-Oslo for noen uker siden på under 20t, og hadde en søndagstur i går (alene) på drøye 13 mil. Har til nå rundet 3000 km på landeveien siden påske - og å regne med 15 mil _hver_ dag høres litt mye ut. Spesielt med oppakning i tillegg. Du vil komme til å bruke mye av dagen på sykling og lite eller ingenting på å se seg om og nyte naturen.

Anbefaler å pakke det du tror du kommer til å sykle med og finn deg en test-runde på 10-15 mil. Tenk så over om du gidder å sykle den distansen _hver_ dag. Husk god sykkelbukse, sykkelsko (vil gi bedre tråkk selv om du ikke bruker klikk-pedaler) og solkrem!

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også syklet styrkeprøven, dog er det 5-6 år siden. syklet rett under 19 t. hadde ikke kommet til å lagt opp så lange etapper som du skisserer hvis jeg har vært i formen jeg var i da. jeg ville foretrukket ca 10 mil. oppakning og drittvær gjør ting mye tyngre enn kun sykkelbukse, t-skjorte og racer en godværsdag :wink:

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.