Gå til innhold
  • Bli medlem

Osprey Variant


knerten

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring (god/dårlig) med Osprey Variant sekk?

Jeg tenker å kjøpe 52-liter-modellen.

http://sportsnett.no/wsp/sportsnett/webon.cgi?func=show&table=PRODUCT&func_id=OSP50&var_1=OSP50-01&categorynu=OSPREY_03&categorytxt=Osprey%20-%20Klatre%20og%20topptur&produkt=Osprey%20Variant%2052

Jeg er ute etter en lett topptursekk/klatresekk som skal brukes sommer og vinter. Har prøvd en del sekker i butikken og synes Osprey-sekken sitter veldig godt på ryggen/hoftene.

I tillegg har den en del fikse detaljer.

Nå lurer jeg på om det finnes gode grunner for at jeg IKKE bør legge pengene i akkurat denne sekken.

Eller aller helst gode argumenter for at jeg ABSOLUTT bør kjøpe sekken.

Har sjekket nettet for reviews men finner ikke mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har 37-Varianten (hehe), og er kjempe fornøyd.

Var selv ute etter en mindre sekk med "storsekkegenskaper" såogsi.

Med det mener jeg toppmating, snølås, høybart lokk og ett bra bæresystem.

Denn sekken har alt dette ++.

Kjøpte sekken i fjor høst, den har vært min trofaste følgesvenn siden.

Sitter som en smekk, masse med justerings muligheter, praktiske festepunkter utenpå,

gjenomgående bra kvalitet, og alt kan hånteres med votter på.

Anbefales på det varmeste :wink::lol::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da er sekken (Osprey Variant 52 L) testet skikkelig ut i løpet av tre uker sommerferie. Den er brukt til vandring og klatring i fjell og på bre.

Konklusjonen er at dette er en FANTASTISK god og anvendelig sekk!

Har ikke tenkt et øyeblikk på at jeg har sekken på ryggen. Veldig god ryggkonstruksjon og supert magebelte i tillegg til at den er lett!

Mange flotte detaljer (blant annet lomme til stegjern) og godt kompresjonssystem som gjør at den kan pakkes kompakt selv om man har mange liter å boltre seg i!

Den er også romslig nok i toppen til at man klarer å finne frem til det som ligger på bunnen i sekken (der alt man har bruk for erfaringsmessig blir liggende, hehehe).

For meg så funket imidlertid isøksfestet som i overkant er festet på stegjernslomma litt dårlig. Økseskaftet blir hengende litt ut fra sekken, spesielt med stegjern i lomma. Måtte lage min egen vri på det så ikke økseskaftet skulle hekte i folk eller fjell.

Fikk også testet sekken i skybrudd ... og den er dessverre langt fra vanntett. Hadde klær etc i vanntett pose og takk for det. Det nærmest skvulpet inni sekken. Tror den må få en skikkelig omgang impregnering i tillegg til at jeg må få meg et overtrekk til bruk på dager med grisevær.

Hvis du er ute etter en god sekk i mellomstørrelse så er Osprey Variant 52 L absolutt å anbefale :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.