Gjest 79gr Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Har planer å gå en to ukers tur i ferien som kommer. Tenkte å legge turen innom Joseph bu (turistforeningshytte, selvbetjent) for å fylle opp mat-lageret. Mine tidligere turer har ikke gått innom DNT sine hytter så jeg lurer derfor på hva jeg kan forvente å finne av mat der. Er det noen garanti for at det i det hele tatt er mat? Og ca hvilket prisnivå maten ligger på? På forhånd takk for svar!
brage Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Hei ! Josephbu er så vidt jeg kan se ingen DNT-hytte og da kan det vel være meget tvilsomt om det er mat å få kjøpt der. Hvor ligger denne hytta ? Ta kontakt med den lokale foreningen.
Gjest 79gr Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Fortsatt ingen som vet? Generelt på de selvbetjente hyttene; hva finner man der?
HegeJohnsen Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Mye hermetikk og posemat + knekkebrød. Ingen ferskvarer da dette ikke har den holdbarheten som trengs. Usikker på prisene.
snilen Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Hadde en overnatting på Ramsjøhytta i Tydal her om dagen. Overnatting 190 kr Joikakaker stor boks 70 kr Friktcocktailstor boks 30 kr 2 solbærtoddy 16 kr Totalt 316 kr Så da har du prisnivået.... Satser du på tørrmat som posesuppe osv blir det rimeligere. Knekkebrød har de som regel Forsiktig med soyamargarinen - den kan være gammel i lavsesongen. Selv pleier jeg å medbringe brødmat, men kjøpe middag på slike steder. Obs: Du må ha som regel ha standardnøkkel for å komme inn disse plassene, for å skaffe deg en slik nøkkel (100 kr depositum) må du være medlem. Og ikke minst: Husk åta med nøkkelen på tur -jeg har dumma meg ut før der.....
Gjest Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Det er standardutvalg på DNTs selvbetjeningshytter. Bruk den lenken som er limt inn lenger opp så ser du hva som fins hvis du leter litt på DNTs sider. Som sagt over må du være medlem for å få nøkkel.
afe Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 Og ikke minst: Husk åta med nøkkelen på tur -jeg har dumma meg ut før der..... Den har sin faste plass i førstehjelpsmappa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå