Gå til innhold
  • Bli medlem

Lowrider bagasjebærer til frontvesker


Sven

Anbefalte innlegg

Dette er til å bli sprø av! Jeg har leita og leita, men ikke funnet en eneste forretning i Oslo som selger lowrider bagasjebærere som passer til Ortlieb frontvesker. Noen FÅ sportsforretninger har typisk EN frontbærer liggende på lageret, som ikke passer markedsleder Ortlieb --- er Norge et u-land hva angår sykkelutstyr? Det eneste unntaket er Utedepot netthandel, som fører de rådyre Tubus-bærerne.

Er det noen som vet hvor jeg kan gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var så "smart" og kjøpte en frontbærer som jeg fikk et sykkelverksted til å montere bare for å finne ut at bæreren ikke var kompatibelt med Ortliebs bæresystem. Jeg måtte derfor bite i det sure eplet og kjøpe frontbærer på Utedepot selv.

Det er dessverre bare å innse at Norge er et U-land når det gjelder tilgang til frontbærere... Det er kanskje derfor jeg altfor ofte ser syklister med svære sekker på tur i marka gående oppover, mens jeg blid og fornøyd sykler forbi vel vitende om at det er lurt å ha bagasjen så lavt som mulig på sykkelen :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den passer nok ikke - som du ser er stedet der veskekrokene skal festes, flate. Ortliebs patentkroker får ikke lukket seg rundt metallet, og dermed hopper veska av ved første dump.

Det er lenge siden jeg oppdaget at Norge er et u-land hva angår tilretteleggelse for syklister i trafikken, men nå som jeg skal oppgradere har jeg oppdaget at sykkel og sykkelutstyr i butikkene er et like trist kapittel. Hvis du skal sykle Birken eller Styrkeprøven eller trenger "en sporty og rask sykkel til jobb og trening" så er det ingen ende på hvor mange modeller man kan velge mellom, men i det øyeblikket man trenger en høykvalitetssykkel med noenlunde oppreist sittestilling og utstyr for langtur, så er det til med leiting etter sterke nok hjul, bytte av stem og jakt på deler som passer. Jævlig frustrerende! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig. Det er utrolig at Norge, som utlendinger valfarter til for å besøke, og spesielt nederlendere som er glade i sykkelferie, ikke har butikker som selger ordentlig utstyr for sykkelturister. Leter selv etter sterke håndbygde hjul med 36 eiker, men jeg har foreløpig ikke klart å finne noe på nettet.

Det paradoksale er at det er vanskelig å oppdrive frontvesker som passer de frontbærerne som ikke er kompatible med Ortlieb-veskene. Hva skal man egentlig med frontbærere som ikke selges med vesker som passer? Nå har jeg dog ikke sjekket festeanordningen til Biltemas frontvesker; kanskje noen andre vet noe mere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.