Gå til innhold
  • Bli medlem

Klatresele


Øystein_S

Anbefalte innlegg

Kan noen anbefale en klatresele til meg. Selen skal ikke først å fremst brukes til å klatre med (selv om jeg ikke skal utelukke at den kan bli brukt til det formålet også), men til å henge i når jeg skal jobbe i riggen på seilbåten. Det betyr at selen først og fremst skal være komfortabel å sitte i over litt tid. Jeg vet at det finnes båtmannstoler som er ment til formålet, men disse er gjerne dobbelt så dyre som en allright klatresele, ofte ikke så komfortable som man skulle tro, og gir gjerne litt begrenset bevegelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svaret fra Jan Kristian må gjelde en brystsele, og er det er antagelig ikke det Øystein tenker på. Med en moderne klatresele festet på hoftene dine kan du sitte i timesvis. Det er ikke nødvendigvis behagelig etter en stund, men det går.

Noen seler er bedre å sitte i enn andre. De har bedre polstring på lårløkka og bak på hoftebeltet. For eksempel er seler som er lagd for bruk i storvegger beregnet på slik bruk. Men prøv deg frem litt, bare ligg unna de de mest spartanske sportsselene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt at det med hengetraumer også gjelder sitteseler, men dette kommer ikke fra noen sikker kilda, så store muligheter for at dette ikke er sant, for når jeg tenker meg om, så henger vel de som klatrer i storvegger en del lengere enn 10-15 min.. men det med en slags sittehuske + sele hørtes ikke dumt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du det gjelder for seler som dette også:

http://www.oslosportslager.no/produkt/petzl-calidris-klatresele-9470.aspx

Jeg har kjøpt akkurat denne selen som jeg bruker til skiseilet. Har aldri prøvd en så komfortabel sele (men nå henger ikke jeg i master eller fjellvegger da). Den har veldig brede og gode postringer rundt lårene i forhold til de jeg har prøvd før. Men dette har klatrerne her inne bedre greie på enn meg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.