Gå til innhold
  • Bli medlem

Gamasjer


Øystein_S

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale noen gamasjer til en overkommelig pris. Har Bergans istind bukse. Til nå har jeg brukt østerdalssokker over den integrerte "gamasjen", men det samler seg snø mellom ytterbuksa og gamasjen når jeg går i mye løssnø, så jeg ønsker meg en gamasje som går utenpå buksa.

Er det i det heletatt noen vits å ha gamasjer i membranmateriale?

Vurderer Bergans Gaiter uten dermizax. Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordelen med Dermizax gamasjen til Bergans er at den har glidelås hele veien så den er veldig enkel å ta av og på, i tillegg til at den er vanntett. Jeg ville ihvertfall kjøpt en gamasj med enten Dermizax eller gore-tex materiale hvis du liker å gå litt utenom spora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Bergans gamasjer med dermizax. Synes de er veldig gode og bruker de vinter, vår og høst. Har vasset med de også og det fungerte bra:)

Den har glidelås hele veien, samtidig som den har klaff med god borrelås på også slik at den blir mest mulig vantett. Veldig forøyd, godt brukte gamasjer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ju heldekkende gamsjer og. feks berghaus yeti og karakoram.

disse dekker hela skoen men har åpning under sålen. skal du brke de med skibindning så må du"modifiere" de litt med kniv og teip.

de har og et ripstop materiale slik att man trygt kan bruke stegjern med de.

robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan anbefale noen gamasjer til en overkommelig pris. Har Bergans istind bukse. Til nå har jeg brukt østerdalssokker over den integrerte "gamasjen", men det samler seg snø mellom ytterbuksa og gamasjen når jeg går i mye løssnø, så jeg ønsker meg en gamasje som går utenpå buksa.

Er det i det heletatt noen vits å ha gamasjer i membranmateriale?

Vurderer Bergans Gaiter uten dermizax. Erfaringer?

Jeg synes helt klart det er et poeng med gamasjer i membranmateriale. I våt påskesnø er det deilig med gamasjer som ikke trekker vann, og da hjelper det godt med et ekstra skall.

Selv har jeg Mammut sine, mens samboeren har et par fra Mountain Equipment.

Sjekk også om det er mulig å bytte stroppen du spenner under foten, og hva denne er laget av. Jeg har vært borti mange produsenter som lager alt for dårlige stropper som ryker, men som det ikke er like trivielt å bytte. Den bør være laget i kevlar eller tilsvarende, og det må være mulig å bytte den.

Mvh Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.