Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt til 2 pers


Stian.Jacobsen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har bestemt meg for å bytte ut det gamle biltemateltet, som veier et tonn, med et bra tresesångs telt.

Jeg har kikket litt, men drukner i mengdene og det er vanskelig å bestemme seg. Er på utkikk etter et 2-mans telt som er lett og som tåler det meste. Helst tunneltelt, eller hva det heter. Også greit med stort fortelt.

Er det noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringstind 2 har ikke verdens største fortelt, men ok plass.. bruker det når jeg går aleina på fjellet... og under jakta.

Jeg til å være aleina i ett ringstind 2, og jeg som er bare 170.. så kan jeg ligge på skrå i teltet :P

Det veier vel 1,6 kilo... eller rundt der.

Prisen er, eller var 3999... selv om jeg kjøpte mitt endel billigere enn det.

Bergans har jo modell 6002 med større fortelt... til rundt 2000 kroner.

6002_green.png

Dette veier 2,7 kilo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare elske illustrasjonene til Bergans ang. størrelsene på telt :P Helt til man setter opp teltet for første gang, og finner ut at med en sekk og deg inni blir det vanskelig å puste.. hehe

Litt on-topic nå.

I den prisklassen ville jeg satset på Helsport, får mye telt for pengene. Selv om de kanskje ikke er lettest i klassen, er det god kvalitet på materialene og god service. Så løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et ringstind 2 og bare digger det. er bare 170 så jeg får plass til sekken ovenfor hode. men for to personer er det nok litt lite fortellt viss begge skall ha sekkene sine der. da jeg skulle kjøpe telt så jeg på bergans men synes det var veide for mye. viss du ikke går for ringstind 2 vill jeg anbefale at du kjøper et telt i "pro klassen" fra hellsport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.