Gå til innhold
  • Bli medlem

Dynafit iser?


essem

Anbefalte innlegg

Annonse

Hender man må bruke litt makt og/eller skrape vekk is fra under bindingen foran. Jeg synes ikke dette er et spesielt stort problem. Ingen bindinger er perfekte.

Derimot å tryne i dyp pudder og prøve å komme inn i bindingen igjen er verre. Men dette er vel prisen å betale for å kjøre for fort i pudder. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker dere dynafit, mulig det var bra for 10 årsiden(da ingen andre hadde kommet på ideen)

jeg ble lurt av en tulling på sportslageret til å kjøpe disse ;-(

(mulig mitt dårligste kjøp noen sinne.

når støvlene kladder litt, blir det umulig å feste binding.vanskelig av/på. dårlig kvalitet

Anbefaler alle å kjøpe Marker duke, denne bindingen er den beste på markedet. lett av/på, meget solid.

finå gå med, lett å skifte fra gå til nedkjøring.

Hemsedal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du husker bindingen da de var nye, så var de smurt....jeg har også opplevd at ising når bindingene ble gamle. Når det gjelder å ta på skiene i snø....så er jo dyanfit mye bedre enn alt annet jeg har prøvd (fritchi, duke).

Ellers så fatter jeg ikke at det er mulig å ødelgge bindingene med staven - mine bakbindinger er i metall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med problematisk ising har jeg faktisk aldri opplevd, men så er det heller aldri veldig kaldt på de turene jeg går.

Men en frivillig kan jo prøve å gå gjennom bekken nede i skogen og se om de fryser til skikkelig når du sitter på toppen en kald vinterdag.

Skoene kan klabbe litt hvis man går rundt, men dette skraper man lett bort, ikke noe større problem.

Dynafit er nok noe verre og plundrete å komme inn i enn en vanlig alpinbinding, men dette læres fort, og går etterhvert greit.

Jeg ser det kommer andre leverandører av samme typen binding nå (Dynafit-kompatibel), det betyr jo at det blir konkurranse og enda bedre utvalg for oss som er kunder.

Ulemper er det jo med alt, men jeg er ganske fornøyd med Dynafit så langt, har ..la meg se.. 4 par ski med slike bindinger nå, og skiene er mer oppbrukt enn bindingene for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.