rotehodet Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 i mitt hode, så klarer jeg ikke helt å se forskjellen på privat bruk (sende til venner og kjente via mail, ftp e.l.) og youtube. den store forskjellen bør være om man vil tjene penger på det - og så lenge videoen ikke har det som hensikt, så burde det gå for det samme ? Siter
Kjell Iver Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 i mitt hode, så klarer jeg ikke helt å se forskjellen på privat bruk (sende til venner og kjente via mail, ftp e.l.) og youtube. den store forskjellen bør være om man vil tjene penger på det - og så lenge videoen ikke har det som hensikt, så burde det gå for det samme ? Det er stor forskjell på å dele via e-post, i forhold til en offentlig publisering. Jeg har ingen problemer med å se den grensen. Fribruksretten er kun for privat bruk. Men det er noe merkelig med youtube, for der ligger det jo en masse kopibeskyttet materiale som de ikke bryr seg om å fjerne. Jeg har ikke fulgt akkurat den debatten så mye, og det er vel kanskje på siden av dette temaet. Ofte viser det seg jo at ved fri bruk øker handelen av produktet. F.eks. fikk jo Monty Python en enorm økning av salget av DVD når de friga alle sine sketsjer på youtube i høy oppløsning. En bra ting! Siter
Lompa Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Adjagas er konge. Vil gjøre seg strålende i (na)turfilm. Siter
Nils Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Enya passer bra! Kommer skikkelig i stemning Ser du også har nevnt Jean Michel Jarre og Pink Floyd Sondre. God smak du gitt! I tillegg vil jeg også nevne Vangelis, og ikke minst, Enigma! Siter
500fjell Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 I tillegg vil jeg også nevne Vangelis Vanglelis - Chariots of fire: knallbra låt til filmer! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.