Gå til innhold
  • Bli medlem

Lanullva ullundertøy


Fiskern

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette er et produkt som var på markedet for mange år siden og som nå ser ut til å ha kommet tilbake.

Er det noen som har prøvd disse ullklærne og hvilke erfaringer har dere eventuelt med de? Ser at det er noen referanser på nettsidene deres. I følge referansene ser det jo ut til å være et bra produkt til bruk under skallbekledningen i vinterfjellet.

Ref. http://www.lanullva.com/public.aspx?pageid=46760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde den første ufargete utgaven og brukte den veldig mye. Slitestyrke er ikke ullens sterkeste egenskap, så det ble å stoppe den endel (det fulgte med garn), men sånt er kjekt arbeid og fint blir det óg. Litt verre var det kanskje at den tovet på skuldrene og nederst på ryggen pga sekken, men det er vel også ullens natur (varme, væte og massasje) og kan kanskje bare unngås ved å bruke den ved litt roligere aktiviteter, og ved å ha noe mer slitesterkt under og over?

Har handlet den nye fargete utgaven, men er litt mer nøye med når jeg bruker den.

Som V skriver er det nå visst mulig å vaske den i maskin, tidligere var det for hand, med lanolin/ullkur til slutt.

Anbefales ihvertfall.

(Dum spiro spero)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Er det noen som har noe "oppdatert" erfaring på Lanullva?

Skal/må ha ny ulltrøye/genser type halvtykk før kulda kommer, og på bildene minner dette om den genser, trøye og longs som fantes i Ulvang-sortimentet for noen år tilbake (husker ikke navnet).

Ulvang-produktet var kun i lysgrå, veldig "åpent" strikket m/god "stretch", men raknet forholdsvis raskt.

Er dette fra Lanullva noe i samme gata?

Det andre alternativet er vel Ulvang Rav. Rav er vel noe tykkere? Noen med erfaring på Rav også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både ullstillongsen og ullskjorta med høy hals, har hatt opptil flere. Slitestyrken er ikke den beste hvis du ikke bruker utterplagg utenpå skjorten, kan rive den opp på greiner og lignende.

Men en veldig gode plagg, jeg bruker dem året rundt. I vinter brukte jeg kun lannulva under skallbekledning i 4 mnd, laveste temperatur var ca 35 minus. Ikke noe problem så lenge man er i bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har hatt lanullva trøye og bukse nå i to år og er veldig fornøyd med dette. Som Odin sier kan det dras opp tråder på greiner etc, men det er ikke så lett å lage tilsvarende ullprodukt som ikke er utsatt for dette. Det er suverent som undertøy på de kaldeste dagene og som mellomlag/tynn ullgenser resten av året. Tar liten plass i sekken, er lett, varmer bra samtidig som det er luftig, lukter ikke vondt etter bruk som annet undertøy med kunstfiber. Isolerer også når det er vått og trøya erstatter for min del fleecejakke på de fleste turer.

Se forøvrig utstyrserfaring: https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldTid=18324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lanullva trøye og bukse nå i to år og er veldig fornøyd med dette. Som Odin sier kan det dras opp tråder på greiner etc, men det er ikke så lett å lage tilsvarende ullprodukt som ikke er utsatt for dette. Det er suverent som undertøy på de kaldeste dagene og som mellomlag/tynn ullgenser resten av året. Tar liten plass i sekken, er lett, varmer bra samtidig som det er luftig, lukter ikke vondt etter bruk som annet undertøy med kunstfiber. Isolerer også når det er vått og erstatter for min del fleecejakke på de fleste turer.

Se forøvrig utstyrserfaring: https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldTid=18324

Hei. Jeg startet denne tråden, gikk til anskaffelse av skjorte og bukse og har snart brukt dette i ett år nå.

Jeg støtter det som Snublefot skriver. Det er særlig på de virkelig kalde dagene jeg har hatt størst glede av tøyet. Ikke blitt kald og frøset selv om jeg har vært riktig så svett over det hele. Ellers har jeg brukt trøya hele året, men da som sikring i sekken (i steden for fleece).

L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.