Gå til innhold
  • Bli medlem

Ryggsekk med rullelokk vs ryggsekker med tradisjonelt topplokk.


Geb

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å samle meninger/erfaringer, fordeler/ulemper med rullelokk kontra "vanlig" lokk på ryggsekker.

Selv har jeg en Arcteryx RT 45 med rullelokk, men har ikke fått brukt den noe særlig enda, så har enda ikke så mye formeninger om saken. Ser jo en ulempe med at det ikke blir mulig å feste ting under lokket, men til gjengjeld er det veldig lett å få fatt i det som er oppi sekken.

Så folkens, bare kom igjen med meningene deres..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eg synes ærlig talt ikkje det er noko stort problem å vippe av eit lokk for å komme til det som ligg øverst i sekken. eg lånte ein sekk med rullelukking då eg gjekk over josten i vår, og såg meg nøydd til å ha ein liten bag øverst i sekken til det eg vanlegvis ville ha lagt i topplokket. det vart mao ikkje så mykje enklare å komme til likevel... eg har etterpå enda opp med å kjøpe samme sekken med tradisjonelt lokk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store fordelen med rullelokk, og kanskje den eneste grunnen til å velge det (?), er vel vektbesparelsen. Kan ikke se noen andre grunner til å velge bort et tradisjonelt lokk som gir beskyttelse og ekstra lagringsplass.

Kjøpte selv en golite pinnacle med rullelokk i høst, men har ikke rukket å prøve den i felten ennå. Tror det kommer til å funke veldig bra, men tiden vil vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.