Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellskisko


Smygoll

Anbefalte innlegg

Trenger nye sko til fjellskiene, har Salomon SNS binding på skiene. Har problemer med å finne bra sko som passer til denne bindingen, de fleste skoene jeg har lyst på har rottefella såle.

Noen som har tips til bra sko med Salamon sns såle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg driver og bygger opp utstyrspakke sel for tiden. Nr 1 er å få meg en god fjellski pakke.

Målet er helgeturer på viddene og fjellet.

Sålangt har jeg kjøpt sko etter mye etterforskning blant annet her på forumet.

Valget ble Alfa Skarvet som jeg synes veldig tillitsvekkende i egenskapene.

Jeg kom over den til 1/2 pris hos Plateu med SNS binding.

Her er en link til modellen:

http://www.skistovler.no/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=43

Søker du her på forumet finner du mange gode tilbakemeldinger på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det er veldig vanskelig å finne sko med Salomon SNS såle, tror derfor jeg skal kjøpe ny binding. Tror det blir Rottefella BC mangnum.

Valget står imellom to sko: Crispi Stetind eller Alfa Skarvet. Usikker på hva jeg skal velge, noen som har erfaringer med noen av disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Crispi Stetind, er veldig førnøyd med disse.

Hadde problemer med de på første tur, begynnende gnagsår på innsiden av venstre ankel. Gikk da med innleggssåle som fulgte med støvlene. Tok ut disse og erstattet de med Sole varmetilpassede såler. Resultat: Problem borte!

Fin skarekant rundt hele støvel! Liker godt at de er brune (ikke at det spilte noen rolle ved valg).

Sammen med Åsnes Rago har du en pakke som passer til varierte fjellskiopplevelser.

Stetind (i likhet med mange Crispimodeller) passer godt for føtter som ikke er brede, dvs. smal lest.

Alfastøvlene har fått mye god omtale, du må nesten prøve begge å sjekke hvilken modell som passer din fot best.

Uansett vil du få skikkelige fjellskistøvler.

Mvh

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Crispi Stetind, er veldig førnøyd med disse.

Hadde problemer med de på første tur, begynnende gnagsår på innsiden av venstre ankel. Gikk da med innleggssåle som fulgte med støvlene. Tok ut disse og erstattet de med Sole varmetilpassede såler. Resultat: Problem borte!

Fin skarekant rundt hele støvel! Liker godt at de er brune (ikke at det spilte noen rolle ved valg).

Sammen med Åsnes Rago har du en pakke som passer til varierte fjellskiopplevelser.

Stetind (i likhet med mange Crispimodeller) passer godt for føtter som ikke er brede, dvs. smal lest.

Alfastøvlene har fått mye god omtale, du må nesten prøve begge å sjekke hvilken modell som passer din fot best.

Uansett vil du få skikkelige fjellskistøvler.

Mvh

Martin

Fint du er fornøyd! Jeg vurderer å kjøpe dem. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer ang. denne støvelen.

Stetind er stivere enn Alfastøvlene. Både i lengde og vridning. Dersom man bruker små størrelser, mindre enn39/40 vil jeg tro Alfa'n vil føles mer komfortabel å med. Tar noe tid før Crispistøvel blir "innbøyd" i overgang tær-fotblad.

Crispi'n føles veldig bra å kjøre nedover med, bra kontakt med skia.

Alfa'n har flere sømmer enn Crispi'n på ytterlær.

Dersom det ikke har blitt skiftet lisser fra Crispi sin side vil jeg anbefale å enten bytte disse selv eller å knyte dobbeltknute. Orginallisser har en tendens til å gli opp i knuten i begynnelsen. Selv knyttet jeg dobbelt i begynnelsen da jeg stort sett bruker gamasjer på fjellturer.

Som jeg nevnte tidligere i denne tråden tror jeg nok at du uansett valg av Crispi eller Alfa vil få støvler du vil være veldig fornøyd med i årevis framover.

God tur.

Mvh

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.