Gå til innhold
  • Bli medlem

Søm-lim til skinnstøvler


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips til bra lim til søm på skinnstøvler? Noe som tetter sømmen og ikke sprekker..

Har selvsagt smørt med voks og varmet med hårføner uten at det hjelper.

Nå tok jeg å smurte på Aquasure, men det ser ikke så vakkert ut. Jeg har 2 par av denne typen sko (Varg Rastegaisa), og tenkte å prøve å få tak i noe lim som er laget spesielt for formålet - om det finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kunne prøve dette, som ikke er med lim:

Har et par Lundhags der sømmene lekket. Snakket med en skomaker på fabrikken og han gav tipset at påføre Nikwax Aqueous Wax 5 ganger. Å jo det virker!

Lykke til

Anders

Ps. virker ikke aquasure'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. virker ikke aquasure'n?

Det blir tett, men støvlene ser ikke akkurat vakre ut, og det fester ikke så godt som jeg skulle ønske. Når Aquasure har tørket så blir det litt som tyggegummi og kan dras av. Når jeg pusser resten av støvlene med voks er det lett å dra av aquasure. Har ikke brukt det så lenge at jeg kan uttale meg ellers - om det er noe som holder etter bruk i ur og sånn.

Jeg så for meg noe som var mer lettflytende og som føyer seg mer inn i skinnet og sømmen. Aquasure blir mer på utsiden og trekker ikke inn.

Nå er fjellstøvlene velbrukte, men jeg synes det er for galt å kjøpe nye når sålen er grei og stivheten i skinnet er helt OK. De koster jo nesten 3000 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.