Gå til innhold
  • Bli medlem

Søndagstur inn mot Sandvaten i Frafjordheiene


REJOHN

Anbefalte innlegg

En liten oppdatering på forholdene i Frafjordheiene.

Frosten kom sent i år, nesten samtidig med snøen, for fjorten dager siden.
Denne lørdagen så jeg fram til en tur i bra høstvær, men værgudene var ikke på min side. Det var regn og litt vind, og ikke mange gradene over null. Litt surt, men med skifte av tøy og i medvind på tilbakeveien, kom likevel det gode turhumøret.

Søndagen var værmeldingen noe bedre, og jeg trodde det ville bli mulig å ta turen inn fra Lortabu til Sandvatenhytta langs den t-merkede stien.
På vei opp Hunnedalen viste det seg at det var snødekke på toppene, og stien jeg skulle følge går stort sett i 900moh.

Det var snø, det hadde vært frost, men det var varmegrader i lufta. Jeg tok turen innover.
Ikke overraskende møtte jeg folk som hadde overnattet på hytta, og etter en stund traff jeg også kjente. Turen frem og tilbake tok nok noe lengre tid enn normalt, det var sleipt og glatt i sorpa. (Det er vel derfor bestyrerinnen ønsker (sterkt) at jeg går på t-merket sti om jeg er ute alene!)

Det er litt spesielt å gå i sludd og nær minus, og tenke på at i den kulpen badet jeg for bare noen uker siden.

Jeg så nettopp noen fenomenale bilder fra "Morten", og har store problemer med å ta like gode bilder, men velger likevel å legge ved noen som viser forholdene.

post-1094-13347458975_thumb.jpg

post-1094-133474589796_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.