Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøforhold?


Viking

Anbefalte innlegg

Snøforhold!

Er det noen som kan gi opplysninger om det er kommet noe særlig nysnø i området rundt spiterstulen.. Mener da ikke på spiterstulen eller i visdalen som jeg antar er snøfrie.. men i toppområdene rundt.. evnt hvor høyt og hvor mye..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pr. i dag (var på Nautgardstinden i klarvær og hadde ganske god oversikt) var det ingen nysnø å snakke om øst for Visdalen eller tilsynelatende også videre vestover.

Det kom en del snø for noen uker siden som ble liggende en stund på de høyeste toppene i øst (Surtningssue, Leirhøe og Glittertinden), men dette er nå i praksis borte. Nysnø er vel nå kun flekkvis på de mest skyggefulle stedene. Men det går vel ikke mange dagene før den begynner å komme og etter hvert blir liggende i skyggefulle partier over 2000 moh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir nok en varierende periode fremover.

Idag morges, bart på toppene rundt Leirvassbu.

Sist ons fikk jeg akkurat snødrevet ved klyvepkt på Skardalseggi, dagen etterpå lå det lett melisdryss ned mot 1800moh på morran.

Vakkert, men gjør det utrivelig glatt dette på denne tiden.

La oss håpe på 14 varme dager til nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar!

Lurte litt på å campe oppe i visdalen og ta turen i retning styggehøe.. er det noen av dere som kjenner til vanskelighetene ved å krysse elva.. (ser morten har tegnet en blå trekant) og vet jo at det avhenger av nedbør etc men det er ingen "sommerveier" over elva... vil gjerne telte på sør siden av elva da vi tenkte oss i motsatt retning neste dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo den berømmelige kloppen ved Gamelsætre nedenfor Styggehøe. Jeg hadde ikke lyst til å gå der alene sist jeg var der, da tar jeg heller en kjapp vadis, men jeg har for god fantasi, du kanskje spretter over den?

Er det lite vann, kan du dessuten med gode sko og gamasjer nærmest jogge tørsskodd over Tverråe på dens bredeste like før Visa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner til forholdene over 2000moh i Hurrungane?

Er det blitt full vinter der?

Eventuelt noe kjennskap til snøgrensen generelt i Jotunheimen?

Takker for svar :D

Eg var over 2000 meter både laurdag og søndag i Hurrungane, og det var ikkje noko nysnø i det heile tatt der eg gjekk i alle fall. Legg ved eit bilde, som inkluderar gromtoppen sjølv, slik at du får sett korleis det var på søndag.

post-4434-133474578863_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på Turtagrø sitt web kamera. Lavt skydekke men ser likevel ut som det har komme litt snø siste dagane. Ser ut som det i alle fall ligg ned til 1700 meter.....

Ja, det webkameraet kan følges (ikke mye å se akkurat nå pga tåke):

http://www.turtagro.no/cat_page.asp?cat=28&PageType=M&documentID=297

I tillegg til det fra Eidsbugarden, som dog ikke viser noe av Hurrungane, men derimot Galdeberget (ved høyt skydekke og klarvær vel og merke :D ) :

http://www.jvb.no/jvbcam.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.