Gå til innhold
  • Bli medlem

Knutshøi med barn


Torbjørn Kravdal

Anbefalte innlegg

Vi har veldig lyst til å ta med barna på tur til Knutshøi. Eldstejenta er 6 år, mens yngstejenta er 3,5 år. Eldstemann gikk selv opp og ned på Bitihorn i fjor sommer. Jeg har selv gått over Knutshøi to ganger, men husker ikke helt hvordan det var og da jeg selv ikke har problemer med slik var det ikke i mine tanker hvordan det ville være med små barn. Jeg har nå lest at det er to vanskelige partier. Et ved foten av fjellet og en opp mot slutten. Vil en 6 åring som jeg selv regner som over gjennomsnittet i å ta seg fram i naturen klare seg her? Vil det går greit for meg å få med yngstejenta opp i bæremeis? Omtrendt hvor høyt opp er det disse stedene og er det mye klyving?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått der med små barn-7 år og uten spesielle forutstninger. Det var helt uproblematisk, men turen tilbake gjennom Nedre Leirungsdalen ble nok lang. Men hvis ungen er litt sporty anlagt og du passer på så blir det nok en fin tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått der med små barn-7 år og uten spesielle forutstninger. Det var helt uproblematisk, men turen tilbake gjennom Nedre Leirungsdalen ble nok lang. Men hvis ungen er litt sporty anlagt og du passer på så blir det nok en fin tur!

Det høres bra ut. Vi synes turen gjennom Leirungsdalen er for lang, og har derfor tenkt å gå fram og tilbake samme veg. Vi må derfor tenke på om det er greit å komme seg ned igjen når vi går opp. Som kjent er det ofte lettes å ta seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dere greier det. Kommer vel mest an på hvor glad du er i tung bør i nedoverbakke.

Forøvrig har en eller annen klovn rødmalt hele ruta en av de siste dagene-pga av ulykken- men vedkommende har ikke alltid valgt den logiske leia så bruk hodet mer enn merkingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dere greier det. Kommer vel mest an på hvor glad du er i tung bør i nedoverbakke.

Forøvrig har en eller annen klovn rødmalt hele ruta en av de siste dagene-pga av ulykken- men vedkommende har ikke alltid valgt den logiske leia så bruk hodet mer enn merkingen.

15-20 kg på ryggen skal gå greit, det er bare bra trening for en familiefar som ellers rekker for lite trening.

Privatpersoner som maler rødt i hytt og pine er håpløst (har sett flere eksempler på det) - takk for tips om at denne merkinga ikke er god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik det høres ut her vil nok 6-åringen klare turen greit, ungene er ofte de som ikke er redd høyder :shock: Men jeg kjenner og har hørt om flere som har psyket ut underveis, spesielt første oppstigning fra sørøst og siste kneika. Personlig opplevde jeg den turen som enkel, men mer "luftig" enn Besseggen. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/gudbrandsdalen_og_lillehammer/1.6136854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.