Posten bruker elektronisk VOEC, er ikkje det i orden, blir det gebyr og mva.
Hva som står på pakka, betyr egentlig ikke så mye, det virker ikke som det er noen som leser på den.
Det er i grunn flere problemer. Selv merker man ikke at noe er galt før du får beskjed om å betale gebyr og mva. Da er det allerede for seint, og det nytter ikke å fremlegge dokumentasjonen i etterkant til Posten, de har ikke gjort feil... "Før" fikk du ikke ut pakka før alt var betalt, og det fantest en mulighet til sende dokumentasjon til kundeservice og det ble ordnet så kravet ble frafallt. Etter at 350,- grensa ble borte, fikk Posten en annen fortetningsidè. Krev inn gebyret uansett, ikke vær behjelpelig med å ordne feilen, og lever ut pakka slik at det ikke blir returer som hoper seg opp, og ikke minst unngå at gebyret må tilbakebetales (frafalle).
Vet ikke om Ali har blitt bedre, men "TCA" i emnefeltet (Tax Charged Again) har jeg aldri fått til å virke elektronisk, altid feil ved innsending. Chatboten skjønte aldri TCA, og det krevde ganske mye tolmodighet for å få tak i en ekte person. De fleste ganger ble det fikset, bortsett fra siste gang jeg prøvde.
Har fortsatt litt + igjen fra den gangen jeg fikk feil vare (ganske dyr). Sendte den i retur, fikk pengene igjen, 4mnd etterpå kom varen tilbake.. Den innkommende tollen aksepterte den ikke. Satt på varen en stund i tilfelle noe mer skjedde, men til slutt gikk den på Finn og jeg gikk litt i pluss..