Det første du gjør er å kontakte via Helsport sitt kontaktskjema.
https://support.helsport.com/hc/en-us/requests/new
Om de svarer eller ikke er likegyldig, du får en kvittering på at du har forsøkt å kontakte dem.
Behold de varene du fikk som var feil, i esken, ikke gjør noe mer med det.
Kontakt samtidig banken, informer dem om at du har motatt feil pakke fra Helsport og at du ikke har fått svar enda. Kanskje vil reklamere, og vil vite reklamasjonsfristen. På den måten får du en konkret dato samt at du har varslet banken om problemet.
Finn også gjerne detaljer fra posten. De har logg på hvor mye pakken du mottok veide og hvor stor den var, om det var en veldig liten lett pakke som ikke realistisk sett kunne ha inneholdt det du bestilte så er jo ting bankers. Du finner info i Posten-Appen. Men en "for liten" pakke er det mest konkrete beviset som finnes på at noe var feil.
Men dette regner jeg med at ordner seg helt fint, Helsport kommer til å finne en løsning slik at du får det du har bestilt.
Men hvis ikke må du ta det via forbrukerrådet.
Slapp av, dette går helt fint til slutt. Finn også gjerne den eposten du sendte tidligere i utboksen din, slik at du vet hvor du har den. Datoen når du sendte eposten kan være viktig.