Gå til innhold
fbe

Optimus Polaris + Trangia ?

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har en Optimus Polaris og vurderer å kjøpe meg et trangiasett hvis jeg tror jeg skal få montert dem sammen på en god måte. Jeg ser at Optimus lager trangiaadapter for Nova og Nova+, er det noen som vet om denne også vil passe på en Polaris? evt har tips til alternativ montering type DIY?

Er det høydeforskjell på nova og polaris brennerne?

-F

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 minutes ago, Trond Arvid Hagen said:

Den passer

ok takk for svar, noen teori om hvorfor ikke Optimus skriver det i databladet og på produktsiden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 21.12.2017 den 17.14, fbe skrev:

ok takk for svar, noen teori om hvorfor ikke Optimus skriver det i databladet og på produktsiden?

Det er samme høyde på Nova, Nova+ og Polaris. Polaris passer i nova-adapteren, men det mangler et hull i vindskjermen som må lages hvis den skal settes inn i Trangia stormkjøkken. Samme hull som må til for å få inn primus sine onmni-lite/-fuel brennere. Det er nok det som er grunnen til at det ikke står i databladet, da det ikke passer uten modifisering. Du må være utrolig forsiktig med primpaden, den tåler ikke at du ser på den når den er brukt. Jeg pleier å lage en ny i carbonfilt so dekker hele bunnen, syns det virker bedre, da forvarmingsflammene er lavere.E6C58F7D-F25A-47B9-BB84-F8E58221DCB8.thumb.jpg.e4abab29cb9810b8ff2f2b28d7a63a40.jpg

Her er både Omnilite, Omnifuel og Trangia x2 (som mangler kran, men som passer uten ekstra hull)

Skjult lenke - logg inn for å se den har du bygget om?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider