Gå til innhold
  • Bli medlem

Jakke til bytur


bardur

Anbefalte innlegg

Heisann. Dette er min første post her, så er det noe feil så beklager jeg dette.

Skal på tur til Nederland i August. Tar med meg telt og skal forflytte meg litt rundt på forskjellige plasser der. Har kjøpt meg en skalljakke: https://xxl.no/neomondo-minde-3-layer-jacket-skalljakke-herre/p/1122925_1_style

Men nå lurer jeg på om ikke jeg skal få levert den tilbake og kjøpt meg noe annet. Vil gjerne ha noe som kan holde meg varm og som er lett å pakke ned. Vil også at det skal kunne brukes på turer her hjemme også. Budsjettet er på ca 2000 kr. Jeg har tenkt om jeg heller skal ha meg en fleecejakke eller soft shell, også heller kjøpe meg et regnsett som kan pakkes lett ned.

Har noen relevante tips her? Kanskje et produkt noen anbefaler? Er åpen for andre løsninger også.

Endret av bardur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes jo ikke den perfekte jakke, alt blir et kompromiss målt opp mot type bruk. Hvis pakkevolum er viktig og du ønsker så mye fleksibilitet som mulig så ville jeg nok styrt unna de kraftigste "harde" skalljakkene. Du er nok inne på en bedre løsning, altså et godt trelags system uten skall. Innerst mot kroppen ull eller noe syntetisk alla brynje, som mellomlag fungerer fleece eller noe i dun bra. (dun komprimerer bedre) Som ytterlag ville jeg valgt en type tynn regn/vind jakke som puster bedre en en tykk skalljakke, Du skisserer jo type vår/sommer/høst bruk her?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.