Gå til innhold
  • Bli medlem

Alene i Packraft i vildmarken


Anbefalte innlegg

I sommers udforskede jeg den svenske elv Fjätan fra sit udspring i Jämtlandtil sammenløbet med Österdalselven Dalarna. Jeg tog mig frem i packraft og på fødder igennem. Undervejs dokumenterede jeg turen som er blevet til denne film.

 

 

Hvis nogle er blevet interesseret i at padle på Fjätan har jeg lavet en forsguide her:

http://urbanpackrafter.com/Guide-to-the-River-Fjatan

fjatan_600.jpg

 

fjatan2_600.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin video i fint landskap. Man bruker jo endel ekstra tid på å rigge kamera etc. og takk for at du tok deg bryet med å tekste på engelsk. Mitt danskgehør er ekstremt dårlig, spesielt dagligtale dansk :)

 

Så ut som du hadde en fin tur tross alle innsektene og det dårlige været. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Teedjay: Ikke endnu, men det kan jo være jeg skulle overveje det. Jeg er jo altid på udkik efter øde og flotte elve man kan packrafte :-). Har du selv padlede på den og ved du om det går at finde lidt mere information om elven?

 

@Friluftsnoob: Tusnd tak! Der er ret mange uden forDanmark som ser mine film (og ikke blot fra Norge og Sverige) så tekstning er et must. Og ja det kan være svært at forstå hinandens sprog selv her i Skandinavien. Jeg forstår ganske godt norsk som det tales i Oslo. Men andre gange fx i Sognefjorden forstår jeg meget lidt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke padlet den nei, men vet at det er skrevet veldig mye om den turen. Og vet at flere har padlet den med packraft, selv om kano (og gjerna Ally kano) er det vanligste. Disse brukte 14 dager, men er ganske sikker på at en kan ta den "fast and light", spesielt hvis en har medvind :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ser fint ud TEEDJAY.  Og det ser også ud til at være ganske perfekt for packraft med både vandring og padling :) Men det ser dog ikke ud til at der er så meget elv og fors på turen, hvilket jo er lidt syndt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.