Gå til innhold
  • Bli medlem

GPS-kart sjøen


Anbefalte innlegg

Ikke så veldig padlerelatert, men allikevel..:

Jeg vurderer å kjøpe et GPS-kart til sjøen for områdene utenfor familiens hytte, og lurer på om det er noen som vet om det fins slike med gode dybdekoter (til Garmin)?

Jeg skal bruke det for å finne de dype hullene for å sette noen teiner i. Det er så vanskelig å finne tilbake til de beste plassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KOmmer jo litt an å hvor store de hullene du tenker på er i diameter. Kartene er ikke så detaljert at du får alle versjoner på bunnen vist.

Men det du kan gjøre er jo å sette et punkt med gps der du har hatt en bra teine. Så finner du lettere tilbake til samme sted neste gang.

Noen som gjør dette med pilkehull og har jeg lest.

Hvis du sier hvor dette er så kan jeg klippe ut et kartsnitt med Bluechart så ser du hvordan det området ser ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger. Jeg har noen punkter på kartet, men jeg vil gjerne se på bunnforholdene for å finne noen nye steder..

Det er et område vest for Kristiansand mellom Flekkerøy og Langenes. Hvis du finner Paradisbukta (evt Helleviga) på kartet så er det områdene utenfor der.

Er Bluechart eneste alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal dere ha! Det første kartet dekker området. Jeg ser nok at detaljgraden ikke er som jeg håpet. Får kanskje i stedet forsøke å få låne et ekkolodd og så plotte stedene på GPS-en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.