Gå til innhold
  • Bli medlem

Gregory Palisade vs. alt annet (Storsekk)


Nisso

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe meg ny "storsekk". Den skal brukes til lange helgeturer og ukesturer sommer og vinter.

Har tidligere hatt en 60l (tror jeg) bergans sekk, med et ikke alt for stabilt bæresystem med tung vekt :D

Så nå er jeg på jakt etter en god anatomisk sekk, rund 80 liter med et godt og stabil bæresystem

som tåler bører inntil +25kg!

Har allerede sett på Gregory Palisade 80, og jeg skulle "få" den for rundt 2800!

Den satt ganske godt på ryggen, men jeg vil gjerne prøve flere modeller!

På forhond takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke annet enn å anbefale en Arc'teryx Bora95. Supergod å bære med opptil 35 kilo. Eventuelt kan du jo kikke på Bora80. Har også hørt pene ting om Osprey Cressent (som nå har kommet i ny modell som jeg tror heter Argon, eller noe sånt), den kommer vel i 85 og 110 liters utgaver.

Men det viktigste under prøving er å få slengt oppi nok vekt til at sekken blir sittende på ryggen omtrent som når du er på tur. Om mulig burde du deponere på sekken, ta den med hjem og fylle oppi alt det du tror du skal ha med på tur og rulse litt rundt. Kanskje oppdager du da at du trenger en større eller mindre sekk. Sekkene til Arc'tyrex og Osprey kommer ikke med store reguleringsmulighter på rygglengden, men selges i forskjellige størrelser, så det er viktig å finne en som passer deg optimalt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.