Gå til innhold
  • Bli medlem

Vandring Kreta


Anbefalte innlegg

Annonse

Hei,

Jeg har gaatt litt paa Kreta, du kan lese litt paa:

http://www.ii.uib.no/~petter/mountains/2000mtn/pachnes.html

det finnes ogsaa rapport/beskrivelse fra de to andre omraadene paa Kreta med

topper over 2000 meter.

Hilsen Petter

ps: Omraadet er jo kanskje mest kjent for flere "canyons" som gaar fra fjellene

og ut mot kysten, disse har jeg ingen erfaring med,men det finnes mye info

om disse paa nettet.

ds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en langdistanserute over Kreta som heter E4 som går øst-vest.

http://www.langleytravel.com/upload/Langley/Images/Summer/Reseinfo/Norska/E4%20Kreta_NO.pdf

De høye partiene kan være utfordrende tidlig i sesongen pga. mye snø. Jeg leste en beskrivelse av noen som hadde gått der i April og da var det for tidlig. Mai var bedre. Dette kan selvfølgelig variere fra år til år. Den person skrev også at noen deler av ruten bedre kunne erstattes med andre stier, fordi hovedruten noen ganger går over mye asfalt. Det finnes en del Tyske reisebøker som beskriver ruten. Ruten er ikke vedlikehold og merket like godt overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Her lest mye på nett om E 4 på Kreta. Svært mange sier at ruta er dårlig merket, og at den egentlig ikke er så spennende. Det kan også være mye snø i White moutains på dette tiden.Velger derfor å planlegge min egen rute uavhengig av E 4. Starter i Omalos, tar med et par topper før jeg legger kurs mot kysten og går derfra vestover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.