Gå til innhold
  • Bli medlem

Flytter til Lofoten - Spørsmål om vandring i fjellene på vinteren.


Simen95

Anbefalte innlegg

Hei. Skal flytte å bo i Svolvær. Har i mål om å gå alle tur områdene som er der oppe. Vi går jo i vinter tid og dette skal ikke stoppe meg.
Har masse av vinter utstyr klart, men det er fremdeles nytt til meg. Det jeg lurer mest på er hva slags form for bestigning jeg burde belage meg på til de fleste toppene.

Hva burde jeg investere i utstyr nå som det er tilbud?
Skal nok gå i innkjøp av randonee/topptur ski og støvler. Burde jeg også gå til innkjøp av vinter fjellsko og stegjern? Eller er vi da i et område hvor man burde ha klatre erfaring og guide?

Gjerne gi meg masse informasjon om forhold, og hvordan folk flest kommer seg på toppene, jeg antar det varierer stort :)

Hovedmålet med turene mine blir å kose seg med telt, bok og litt drone filming, er ikke så gira på selve ski kjøringen, men den er jo veldig effektiv. Hadde heller gått opp med sko og stegjern hvis dette kan gjøres uten klatre erfaring også..


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.