Gå til innhold
  • Bli medlem

crispi jøkulen


Bjørn Erik

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei.

Har ikke prøvd dem i praksis, men selv endte jeg opp med crispi stetind. Prøvde begge skoene i butikk, og gikk litt med dem inne. For meg var stetind mye bedre å ha på foten, og den satt liksom bedre. Jøkulen var liksom ikke helt 100%, og "klemte" litt over vrista. Jeg er en type som aldri har hatt et eneset gnagsår, men valgte alikevel stetind. Tror nok jøkulen er en minst like bra sko, og det er jo veldig individuelt hvordan de kjennes på foten.

Har brukt mine stetind ganske mye siden jeg fikk ta i dem i slutten av desember. Var på førset litt lengere fjelltur nå på lørdag. Gikk da 19,5km fra Rundhøgen til Blåhammarstugan og tilbake.(en av inngangene til Sylan) Første 3-4km ganske flate, mens de siste 5-6 er ganske bra stigning. Ca 5-600høydemeter. Skoene er helt suverene, både i flate partier og i bratte partier. De også såpass stive at det ikke er noe som helst problemer med å kjøre telemark osv når sjansen byr seg. Varme er i de også..veldig varme. Nesten så varme at man må begrense seg når man velger sokker for turen. Bruker smarttwool, den tykke varianten, og den blir i varmeset laget faktisk, til tross for 10 minus.

Jøkulen er også en mer "heftig" sko, for stetind er , til tross for gode egenskaper i tristeste laget utseendemessig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Nå passet ikke crispi støvlene min fot og jeg endte opp med alfa skarvet et nummer for stort.

Jeg vurderer nå innkjøp av berghaus jeti gamasj på disse skoene.Noen som har prøvd dette. Erfaringer?

Greit å vite før man begynner å klippe og lime.

Er egentlig mest bekymret for kondens mellom støvel og gamasj og at støvlene tørker dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.