Gå til innhold
  • Bli medlem

Lettere telt med nye teltstenger


kis

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et eldre kuppeltelt på 2,0kg

Det jeg lurer på er om det er mye å spare i vekt hvis jeg bytter til nye mer moderne stenger.

Nå har jeg ikke veid dem eller målt dem,ser at hilleberg selger løse stenger på div cmmål

Erfaringer?

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dac er en produsent som leverer gode kvalitetsstenger til teltprodusenter som hilleberg. Jeg er sikker på at ved å søke litt rundt, så kan du få kjøpt teltstenger i den lengden du ønsker. Disse stengene er sterke og lette. Du kan også høre hos en god og seriøs sportsforretning. De kan sikkert hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Er der nogen, der har fundet et sted, hvor man kan købe nye aluminiumsbuer lavet på bestilling efter mål? Jeg har et gammelt tunneltelt, som jeg egentlig er glad for og har fået repareret, så det er i fin stand. Buerne er af glasfiber, og nu er der kommet små revner i dem, så jeg tør ikke længere stole på, at de holder i stærk vind. Jeg spurgte en friluftsbutik her i Danmark om prisen på nye aluminiumsbuer efter mål, men de angav en pris, som var helt horribel. Hvis jeg ikke kan få nye buer til en mere fornuftig pris, kan jeg lige så godt investere i et helt nyt telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak for svaret. Mit problem løser sig. Mit telt er et ældgammelt Helsport Rundhø af en forlængst udgået model. Jeg havde allerede for en uge siden sendt en mail til en medarbejder hos den danske Helsport-importør, der tidligere havde hjulpet mig med en reparation. Hvis den pågældende medarbejder ikke er der mere, er min mail nok forsvundet i cyberspace. Nu er det lykkedes mig at få kontakt med importøren, og jeg har bestilt to nye stænger i standardlængde 347 cm. Mine gamle stænger er 345,5 cm, så de nye bliver 1,5 cm længere. Jeg tror, de kan bruges, som de er; - ellers må jeg selv afkorte dem lidt. Jeg skal i alt betale ca. 800 kr. Det er noget ganske andet end de ca. 3500 kr (vanvittig pris!), som det ville have kostet at få lavet nye stænger efter mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.