Gå til innhold
  • Bli medlem

Rando-binding The Duke 16 fra Marker...


RAS

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurte på om nogen her har stiftet bekendskab med Markers The Duke 16 binding, og evt. kan give en vurdering vs. Diamir freeride plus...??? Har hørt rygter om at den skulle være væsentlig bedre (mere robust) end Diamir freeride plus (og så kan den strammes til, så bindingen passer til en mere aggressiv kørestil).

Erfaringer modtages gerne hvis Du er en af de som har fået teste denne!!!

(jeg præsterede at "ødelæggge" to freeride plus sidste sæson, og skal altså finde et ordenligt alternativ)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skjedde med fritschi bindingene dine?

Fant

hvor de viste litt fra ISPO og nevnte disse bindingene. Ellers er det vel heller få som har prøvd dem kan jeg tenke meg...

Bindingen er tiltenkt å dekke "gapet" mellom en ekte alpinbinding og randofunksjon for fat-skis. Kompromisset ligger kun på klatreevne, da den veier en hel del (2700 g), og er 5 mm lavere enn fritschi freeride extrem. Frontstykket er visst laget av et helt stykke metall, fritschi brukte plast. 6 og 12 grader kompensasjon for stigning. Ikke så mye en topptur binding som en kjørebinding med andre ord, men det blir mer og mer som med klatring - hva er vitsen med å komme seg helt opp når det er på midten/nede det er fint å klatre... Noen vil alltid til topps, men for dem er det jo massevis av utstyr i dag.

-RM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Duke skulle være en freeride binding med gå funktion - hvilket jeg også søger. Jeg ødelagde det forreste "hus" på mine Diamir freeride plus bindinger begge gange. Har fået ny hver gang, men ærgeligt at miste skidage fordi ens binding er sendt ind til fabrikken! Ellers en fin binding (Diamir), men nu sidder den på mine touringski - og jeg må finde en løsning til mine pudderplanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.