fuglehunden Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Noen som jakter elg i høst da? Sender med en link om noen som skyter en elg som aldri dør. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/osterdalen/1.3603129 Quote
Vandrefalk Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Joda, jakter da elg innimellom. Derfor smiler jeg litt i skjegget når jeg leser i artikkelen: " Men de traff godt, det skal de ha. Kulene gikk rett i "magen" som i dette tilfelle var ei godt kamuflert tønne".... Ellers var jo dette en skikkelig god spøk! Quote
Lars M Posted September 30, 2007 Posted September 30, 2007 http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/09/30/032755.htm Quote
thopet Posted September 30, 2007 Posted September 30, 2007 På Torsdag drar jeg til Østerdalen for å jakte elg Quote
Tiri Posted September 30, 2007 Posted September 30, 2007 Skjøt en liten okse i går... Har du bilder? Quote
thopet Posted September 30, 2007 Posted September 30, 2007 Jeg sporer nok litt av nå, men hvem er det som er så dume å gjøre dette????? - Dette er ikke morsomt! Quote
Vandrefalk Posted September 30, 2007 Posted September 30, 2007 Jeg sporer nok litt av nå, men hvem er det som er så dume å gjøre dette????? - Dette er ikke morsomt! Enig!! Vi må vel ha lov til å håpe at det var en svenske.... Quote
Vandrefalk Posted September 30, 2007 Posted September 30, 2007 Har du bilder? Tja, har vel det... Quote
fuglehunden Posted September 30, 2007 Author Posted September 30, 2007 Jeg sporer nok litt av nå, men hvem er det som er så dume å gjøre dette????? - Dette er ikke morsomt! Ja, dette var dumt. Mye snø som hindrer den i å komme seg unna. Det sto at det var i Valdres. Quote
fuglehunden Posted September 30, 2007 Author Posted September 30, 2007 Skjøt en liten okse i går... Gratulerer med oksen Quote
skaufant Posted October 2, 2007 Posted October 2, 2007 Lørdag starter elgjakta for meg -gleder meg som en unge!! Pussig at en skal bli så distré og åndsfraværende hver høst... Quote
fuglehunden Posted October 2, 2007 Author Posted October 2, 2007 Skjøt en liten okse i går... Hva var slaktevekta? Alder? Jeg har hørt at det ble skutt et ungdyr ( 1 1/2 år ) for mange år siden i Nordland eller Finnmark. Det hadde 16 tagger. Jeg har ikke sett det selv, men de som sa det mente det var sant. Er det bra med kalk og proteiner så vokser det jo fort. Quote
Vandrefalk Posted October 2, 2007 Posted October 2, 2007 Hva var slaktevekta? Alder? Jeg har hørt at det ble skutt et ungdyr ( 1 1/2 år ) for mange år siden i Nordland eller Finnmark. Det hadde 16 tagger. Jeg har ikke sett det selv, men de som sa det mente det var sant. Er det bra med kalk og proteiner så vokser det jo fort. Aner ikke slaktvekta. Her var jeg inne som "leiesoldat" i et elgvald, og jeg vet ikke om de har veid dyret... Men med de temperaturene vi har hatt i det siste er det vel sannsynlig at de har delt, og da har de også forhåpentligvis veid... Den var uansett ikke stor. Tipper det var en 2 1/2-åring.... Quote
Recommended Posts