Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp til valg av sekk!


Furuskogen

Anbefalte innlegg

Annonse

Temaet sekk har blitt mye diskutert her på forumet. Du kan jo prøve å søke litt selv, så finner du nok den informasjonen du trenger.

Selv har jeg Bergans Trollhetta 95l, og er godt fornøyd med den. Her får du en god sekk med god bærekomfort til en rimelig penge.

På denne siden kan du lese mer om sekken:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=9183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Bergans Alpinist 110l. Den er jeg veldig fornøyd med. Det er den første sekken jeg har hatt hvor 20 kg kjennes i benmusklaturen og ikke på resten av kroppen.

Den kan anbefales på det varmeste. Faktisk så benytter jeg den innebygde dagstursekken ganske ofte. Den har også en fin mulighet for å feste liggeunderlaget vertikalt på sekkens bakside. Romslige sidelommer er kjekt. Den veier kanskje litt mer enn andre sekker av samme kaliber, men det bekymrer ikke meg. Jeg får slanke meg 500 gram :)

Merk at denne sekken kom i en ny utgave for et år eller to siden. Den gamle utgaven har tykkere og bredere polstringer enn den nye. Jeg har prøvd begge og liker best den gamle. Noen mener at hoftebeltet på den gamle er for bredt og gnager foran der hvor låret møter overkroppen. Uansett - de har altså den gamle på Sportshuset på Storo i Oslo, om du har anledning til å prøve den. Den nye finnes stort sett over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.