Terje WJ Posted June 28, 2007 Share Posted June 28, 2007 Under siste tur til Femundsmarka oppdaget jeg at man kan bruke den sølvfargede baksiden til en presenning til å reflektere sollyset og skape sval temperatur i teltet. På den måten kunne vi bli liggende å sove så lenge vi ville. Presenningen bandt vi fast til barduner og forankret med stein. Man kan selvfølgelig feste egne barduner til selve presenningen. Før i tiden ble det visst produsert telt med aluminium på utsiden. Disse var etter sigende ypperlig sommerstid. Presenning er ikke like pent, men med litt flid kan den tilpasses teltet ganske godt og dermed gi et for estetikeren tilfredsstillende inntrykk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fjellfant Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Hvor får en kjøpt presenning med sølvfarget bakside? Fjellfant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje WJ Posted June 30, 2007 Author Share Posted June 30, 2007 Nesten alle slike presenninger, ihvertfall de jeg har sett, har en slik bakside. Jeg kjøpte min på Clas Olson i Oslo. De fåes vel også på besinstasjoner og Biltema, sikkert også hos byggevareforetninger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kira Posted July 18, 2007 Share Posted July 18, 2007 En annen mulighet (som også er billig å har lav vekt) er å bruke sånn varmeteppe man i utgangspunktet bruker til førstehjelp. Bare å søke på "thermal blanket":) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts