Gå til innhold
  • Bli medlem

Invitasjon til Jubileumstur til Hurrungane


Linett

Anbefalte innlegg

Kolsås Klatreklubb feirer 40-års jubileum!

... og inviterer derfor alle tur- og klatreglade, gamle som unge, til en fantastisk langhelg i Hurrungane, Jotunheimen.

Dato for begivenheten er 15.– 19. august 2007.

Klubben fikser transport, overnatting, guiding og førere, interessante og spennende foredrag hver kveld og festmiddag med dertilhørende fest på lørdag. Vi passer også på at du kommer deg trygt tilbake til Oslo søndag ettermiddag.

Som medlem i Kolsås Klatreklubb vil alt dette bli til en MEGET hyggelig pris.

Det eneste du trenger å gjøre er å takke ja til invitasjonen og bli med på feiringen.

All info om turen og påmelding på jubileumswebsiden: www.kolsaas.no/jubileum

Velkommen til en fjellbegivenhet av de helt sjeldne!

post-2017-133474469928_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke dette et slikt innlegg som blir beskrevet nedenfor?

1. Kommersielle innlegg

Fjellforum.net er et ikke-kommersielt prosjekt. Vi forbeholder oss retten til å slette innlegg som fremstår som rene markedsføringsinnlegg. For privatpersoner henstiller vi om at alt som har med kjøp og salg å gjøre legges inn under emnet ”Kjøp og salg”. Bedrifter, organisasjoner, reisearrangører m.fl. er velkomne til å skrive på fjellforum så lenge det ikke dreier seg om egen markedsføring eller reklame for produkt/tjenester som tilbys. Med dette menes at innlegg skal ha en klar informasjonsverdi. Et eksempel kan være svar på et spesifikt spørsmål som er rettet mot aktuell aktør. I signaturen skal det gå klart fram hvem man representerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at dette skulle være noe problem. Dette er jo ikke et kommersielt opplegg. Jeg tror dette i stedet koster Kolsås klatreklubb en del penger.

Det er vel primært rettet mot medlemmene i Kolsås, og kanskje de får noen nye medlemmer på dette? Det er jo en fin anledning til å få noen fine turer med godt turfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Fjellforum, Kim's Bergtatt, Torgeirs Nfo2000m.no, Bibelen til Morten og Julia og tidligere bøker av Thommessen/Skogheim/Kuyper/Vigerust mfl er glimmrende mtp å motivere folk ut på tur. Samme med initiativet til Linett m/Kolsås Klatreklubb!

LANGT bedre enn dustete skrittellere som tom Helsedepartementet sponser sine ansatte med, for å få i form???

Eller etter mitt syn meningsløs reklame for pulsklokker etc. Stopp, ta pulsen i 15 sek og multiplisere med 4!

Hvis Linett's tråd er ureglementert, ja da bør mange gå i seg selv.

Hurra til alle som gjør en innsats for å motivere/engasjere til trim/trivsel/økt kondisjon i dette gudforlatelige late landet vårt!

Mye dugnad- og gratisarbeid over hele fjøla her!

Supert Linett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg som har misforstått her, men for meg så det ut som ren reklame for å melde seg inn i klubben på eller no sånt. Men for all del, jeg har ikke noe imot turen jeg heller, hvem vet, kanskje jeg melder meg på til og med..

Men det blir jo litt plagsomt her på forumet hvis f.eks dnt og andre organisasjoner legger daglig inn invitasjoner til turer osv som koster peng og som de tjener på, må jo være et brudd på netiketten det vel? Blir ikke dette noe av det samme da?

eks

"Hvitserk inviterer deg med til Everest blablbalba" Har sett slike annonser her før, men de har heldigvis blitt fjærnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eks

"Hvitserk inviterer deg med til Everest blablbalba" Har sett slike annonser her før, men de har heldigvis blitt fjærnet.

Hvitserk er vel privat eid og har økonomisk erverv som formål, og skiller seg sånn sett klart ut fra klubber/foreninger/turlag med ideelle formål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Fint at folk engasjerer seg!

Jeg ville bare si at Kolsås Klatreklubb absolutt IKKE tjener noe på denne turen, heller VELDIG tvert om.

1. Et sete på "jubileumsbussen" Oslo- Turtagrø tur/retur koster 200,- kr og resten sponser klubben. Tror ordinær takst på kollektivbuss fra Oslo til Turtagrø koster nærmere 600,- kr en vei.. men er ikke helt sikker.

2. Alle guidede turene med førere er gratis (klubben lønner selvfølgelig førerne mens deltakerne ikke betaler noe som helst. Til sammenligning, en fører fra Norgesguidene på Turtagrø tar vel nærmere 4 000,- kr for å guide maks tre personer opp Storen.

3. Ten-Campen for ungdommene er også gratis, toppturer, brevandring, is-klatring, egne ungdomsveiledre osv.

4. Foredragene er gratis, igjen lønner klubben foredragsholderne mens deltakerne ikke betaler noe.

5. Festmiddagen er sponset av klubben slik at deltakerne betaler mye mindre enn en 3 retters festmiddag på Turtagrø egentlig koster.

6. Overnatting og mat kan folk velge hva de ønsker selv og er vel det eneste deltakerne trenger å betale for, men velger man å ligge i telt og lage maten selv (gjerne på grillen ved Turtagrø som klubben betaler for at medlemmene skal ha fri tilgang til mens vi er der oppe), kan også studenter og de med dårlig råd fint bli med på moroa.

Telt ved Turtagrø koster normalt 80,- kr pr pers pr natt men også her sponser klubben deltakerne slik at prisen blir 50- kr natta.

7. Markedsføring, promotering, nettside osv. er kun basert på frivillighet fra klubbens medlemmer som ikke lønnes på annen måte enn med gleden av å kunne tilby en tur som alle kan få glede av og kanskje gi de urbane sportsklatrerne en muligheten til å forstå trangen noen av oss har til klatring i fjellet.

Når vi nå legger ut at vi har 50 plasser på turen... sier det vel seg selv at klubben absolutt ikke tjener økonomisk på dette. De få hundrelappene vi evn. får inn av nye medlemmer som vil være med på tur er vel knapt som en inntekt å regne, hvertfall om vi til sammenligning ser på hva klubben betaler for hver deltaker på turen.

Og siden klubben sponser deltakerne på turen i så stor grad ville det ikke vært riktig at noen deltakere som ikke er medlem av klubben likevel skulle få "bursdagsgaven" til medlemmene av kolsås klatreklubb.

Persolig syntes jeg at man får godt igjen for det et medlemskap i klubben koster på denne turen her.

Kolsås Klatreklubb er også den største klubben i Norge med nærmere tusen medlemmer og er en av de eldste klatreklubbene i landet.

Vi feirer ikke bare oss selv men også 40 år med klatrehistorie og dette er noe vi ønsker at alle kan få lov til å ta del i.

Og sånn helt til sist.. sansynligvis kommer vi ikke til å legge ut og promotere en slik stortur før om 10 år igjen.. 50 års jubileet!

Kanskje vi ses i Hurrungane i august? :)

mvh

Linett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.