Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjelltur fra Col du Galibier?


Anbefalte innlegg

17. Juli skal jeg etter planen stå på toppen av Col du Galibier og heie på Kurt Asle Arvesen i Tour de France. Grand Galibier(3228 moh.) ligger fristende nær, og det kommer til å rykke i foten etter å komme på en ordentlig fjelltopp når jeg er i nærheten.

Noen som vet om det er mulig å komme seg opp på Grand Galibier fra toppen av "colen"?

Ser at det går en rute fra Les Mottets og opp på østsiden. Hvordan er denne på joggesko?(fjellsko og stegjern er ikke noe særlig å dra med seg på backpackertur/interrail)

Noen som har tips om nettsteder fra området, gjerne med rutebeskrivelser på norsk eller engelsk?

Tar også gjerne imot tips om hvordan man kommer seg fra Briancon til Col de Galibier. Kan det være en mulighet for haik dagen før løpet?

Som dere skjønner er jeg grønnskolling på dette området. Tar imot alt av tips om transport, fjellturer, skikk og bruk, mat og drikke om området.

Kan betale tilbake med tips om Sunnmørsalpene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Der er det mye fint rundt om kring, og ikke minst så er bilturen over Galibieren en opplevelse i seg selv.

(..nesten like bra som helga i Stryn og Geiranger..)

La Grave er også rett rundt hjørnet, med telepheriquen som går opp på 3200.

Takk. Men nå er det slik at jeg ikke har bil på denne turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.