Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan gjøre nuddelposer til full lunsj eller middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en alarm liggende fast en søndag i kvartalet for gjennomgang og kontroll av all mat i huset.

Hvis ikke jeg har det i et system så blir ting glemt, og ender i verste fall i søpla.

Da går jeg gjennom kjøleskap, frysere, skuffer og skap, og beredskapslageret.

Har en fast del av en stor skuff på kjøkkenet hvor alt som er i «risikosonen» legges. Og det er stående ordre i huset om at denne skal sjekkes først om man skal lage mat.

I dag var en slik ryddedag og jeg kom over et større parti nuddelposer. Noen nylig gått ut på dato og andre rett før.

For mat i huset så gjelder som normalt «se, lukt og smak» så vi kaster ikke fordi en dato er overskredet. Noe mat skal man selvfølgelig være nøye med, men det mest går fint allikevel.

Nudler er jeg null bekymret for. Men samtidig så var det så mange poser at vi like godt kan legge en plan for å få spist noe av det de nær fremtid.

Så derfor søker jeg tips på hvordan få nuddelposer til å bli et komplett måltid for lunsj eller middag. Hva slags proteiner, grønnsaker kan man tilsette for å lage seg en kjapp rett. Ser ikke for meg noe komplisert eller noe som blir å ta mye tid.
Noen som har noen favoritt oppskrifter å dele?

Skrevet

Jeg tilsetter alltid en pose Toro rett-i-koppen suppe når jeg spiser nudler. Ellers kikerter eller bønner, og/eller ferdig stekte (ofte også tørkede) baconbiter eller oppskåret kokt skinke. Buljong istedet for rett-i-koppen går det også i.

Skrevet
zimwalker skrev (5 minutter siden):

Jeg tilsetter alltid en pose Toro rett-i-koppen suppe når jeg spiser nudler. Ellers kikerter eller bønner, og/eller ferdig stekte (ofte også tørkede) baconbiter eller oppskåret kokt skinke. Buljong istedet for rett-i-koppen går det også i.

Når du tilsetter rett-i-koppen, tar du allikevel da å bruker den posen med krydder som følger med i nuddelposer? Eller dropper du den da?
Kan kanskje bli litt vel mye forskjellig smaker og salt hvis ikke?

Skrevet (endret)

Begge deler, med eller uten. Noen ganger vil jeg ha litt ekstra "punch" i smaksløkene, andre ganger ikke. Kommer også an på suppen. Noen ganger ser jeg frem til smaken av suppen (som f.eks. blomkål eller kremet kylling) da får krydderblandingen ligge, andre ganger når det er grønnsaksuppen, blader jeg i. Tar ellers vare på ubrukte krydderblandinger, til bruk for når jeg ev. bare har nudlene og vil ha ekstra smak.

Endret av zimwalker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.