Jens Eriksson Skrevet i går, 18:59 Skrevet i går, 18:59 (endret) Jeg trenger info om min planering vest om Balvatnet och sörvest om Sulitelma på den Norska sidan. Hvordan er terrängen, er det vanskelige bekker/Jåkkar? Semin planläggning. MVH Jens Endret 1 time siden av Kjell Iver Endret Vest til Øst 1
+ingen87 Skrevet i går, 19:39 Skrevet i går, 19:39 (endret) Mener du vest eller øst, egentlig? Punktene på kartet er øst for Balvatnet. Jeg bor vest for Balvatnet 😅 Fra Båtskar, sør på kartet og nordover, skal det være greit å gå uten å forsere alt for store bekker. Noen små bekker er det. Det eneste jeg er litt usikker på langs den ruten med svarte punkt er kryssingen av Vassjajåhkå. Endret i går, 19:41 av ingen87
Jens Eriksson Skrevet 23 timer siden Forfatter Skrevet 23 timer siden Hej. Naturligtvis mener jeg öst fra Balvatnet Jeg tenker ikke til og krysse Vassjajåhkå, planlegger att jeg går lit nord för den. Se punkt 884-896-1050 MVH Jens
+ingen87 Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Da tror jeg det skal gå fint. Det er utrolig flott område du skal gå i! Jeg har mange helgeturer inn i de traktene. Mange fine fiskevann, og fisken er så rød i kjøttet at det ser uekte ut.
Jens Eriksson Skrevet 23 timer siden Forfatter Skrevet 23 timer siden Tack. Flott bilde, vad er det för vann og topper vi ser?
+ingen87 Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden (endret) Toppene er Nord-Saulo (Nuorttasávllo) og Balleken. Det fjellet du på en måte går rundt på din rute. Du vil se Nord-Saulo hele veien. Vatnet heter Livgajavrasj og ligger rett under G'en i "Gårro" på kartet du delte. Endret 22 timer siden av ingen87
Jens Eriksson Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden Jeg kjente igen Ballek, det finns enno en Ballek vid Årjep Svullo, som jeg kommer passera då jeg kommer fra Ikesjaure. Trenger man fiskekort? I min förste plan tenker jeg overnatta i Tjalalveshytta og Muorkihytta, (Skall bli medlem i DNT og få tilgang till Nökkeln) Det virker som det er fine vann lit nord fra Kjertoppen, kansje ändrar planen da man ser det i verkligheten og telter vid dem, innan jeg går til Muorkihytta. Mangen takk för bra info.
Kjell Iver Skrevet 6 timer siden Pålogget Skrevet 6 timer siden Jens Eriksson skrev (7 timer siden): Trenger man fiskekort? Jeg kjøpte nettopp ett selv - du trenger dette - https://www.inatur.no/fiske/51111895e4b039803a95fc40/statskogs-norgeskort-for-innlandsfiske Det er betydelig enklere å følge den merkede ruten - men det kan du jo an etter forholdene. Nydelig område som jeg en dag skal tilbake til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå