Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Godtfolk! Jeg har ikke budsjettet til å kjøpe en ny og moderne GPS. Er det noen her som kan hjelpe meg med å navigere (pun intended) jungelen av brukte GPS'er? 

Endret av Knektstang
Skrevet

Litt kontrært, men de aller fleste går rundt med en ny og moderne GPS i lomma hver dag 😎

Jeg hadde spart pengene, brukt mobilen og heller brukt penger på en Inreach.

Skrevet
1 minute ago, sneakyowl said:

Litt kontrært, men de aller fleste går rundt med en ny og moderne GPS i lomma hver dag 😎

Jeg hadde spart pengene, brukt mobilen og heller brukt penger på en Inreach.

Takk for innspill :) Mobil og inreach er allerede i lomma, GPS'en er ment som backup.

• Liker 1
Skrevet

Med TopoGPS på mobilen, kan man gjøre slik at skjermen går i svart når frontkameraet tildekkes, og vekkes automatisk når man drar mobilen opp av lommen. Det kan fungere på vintertur, selv med hansker.

Men uansett, tegn inn ruten på forhånd, det gjør GPS navigasjon MYE enklere!

Går du langs kvistet løype, så er det enkelt å finne veien i de fleste tilfeller.

• Liker 1
Skrevet

Garmin 62s.

Ligger en på finn til 1600 nå ser jeg. Tåler enormt med både juling, vær og kulde. Jeg har hatt en på jobb i 12 år og en hjemme til turbruk i 7-8 år og den har vært utsatt for saltvann, is, støt og det som er, og begge funker fortsatt som fjell - så den kan hvertfall jeg anbefale sterkt. 

• Liker 2
Skrevet
Knektstang skrev (10 timer siden):

Mobil og inreach er allerede i lomma, GPS'en er ment som backup.

Kart + kompass tilstrekkelig som back-up?? Hvis du har Mobil GPS + inreach?

Skrevet
6 hours ago, elgen said:

Kart + kompass tilstrekkelig som back-up?? Hvis du har Mobil GPS + inreach?

Mobil er noe herk i de nedre minusgrader og vindfullt vær. Ser helst at jeg slipper å dra av meg votter for å sjekke mobben. ;)

• Knektstang endret tittelen til Brukt, men brukbar GPS
Skrevet

Garmin GPSMAP 64s og 64st er også gode varianter. De er de eldste som fungerer med Garmin Explore appen slik at du kan legge inn, organisere og overføre gpx-filer via nettsiden og mobilen. En annen fordel over standard "64" er at de som heter noe med "s" har innebygd kompass. Ser de av og til på Finn ned rundt 1000 kr.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.