Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har vært en del turer på sommerstid, men vinterstid har vært utfordrende.

De innfallsportene jeg vet om er ikke brøytet, og jeg må da gå 1-2 mil for å komme inn der jeg ellers starter om sommeren... huff

Er det noen som har tips til en grei vei inn med parkering slik at starten inn til nasjonalparken og koiene ikke blir en hel dagstur i seg selv med 40kg på ryggen?

Bor i Trøndelag og kommer den veien, men er det gode startpunkter på sørsiden kjører jeg lett den veien.

Setter stor pris på svarene i forkant, tusen takk!

Annonse
Skrevet

Jeg har også kapitulert litt angående adkomst vinterstid... men hadde jeg skulle tatt turen inn for et par dager eller kanskje en uke på telt- og busafari så ville jeg parkert på Kvikne feks på P-plass Snarbekken og gått en rundtur nordover til Sverjesjøan/Hiåasjøan, via Blåurdtjønna, Storensjøen og kanskje helt via Sørytjønna/Budalstjønnene/Rundflobua før retur via Grøntjørnan og løypa på sommervegen tilbake til start.. Ved nasjonalparkgrensa rett vest for Grøntjørnan er det forresten en bu som heter Vegbua og er kun åpen for folk flest om vinteren. Ta en sjekk med kommunen/fjellstyre om den er låst opp for vinteren hvis den kan være aktuell. Og et knepp lenger vest igjen så er det en åpen tregamme ved Svartsjøen man kan sove i, men da er det greit å stå opp tidlig, mange som legger kafferasten sin her om vinteren. Det kjøres spor både mot Stor-Sverjesjøen og inn Ydalen til nasjonalparkgrensa.

Skiløypa fra Budalen mot Fisktjønna er vel også er atlernativ, men da er det mye lengre å gå før man havner inn i senter av nasjonalparken..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.