Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei folkens!

Pga familieforøkelse har jeg nylig gått til innkjøp av et 4-manns telt. Valget falt på Barents Outdoor sitt "Dindalen 4" . Teltet skal brukes på lavterskel turer med 2 voksne og 2 barn. Teltet har praktiske løsninger og jeg vet at Barents har et godt renommé. 

Vanligvis finner man jo en drøss av informasjon og tester av forskjellige telt, men jeg finner ingen om dette, sannsynligvis siden det er nytt i år. Er det noen som har teltet og vil dele sine erfaringer? Jeg tenker mest på vindstabilitet og robusthet til materialene. Teltet er jo ganske lett for størrelsen.

Bilde fra hjemmesiden til Barents. Det anbefales en tur innom outleten deres nå. Et Børgefjell 2 frister også veldig!

Bilde-02.04.2025-15-11-44-768x1024.jpg

Endret av OMikal
  • Liker 1
Annonse
Skrevet

Teltet tåler nok "familievær" uten noe problem. Barents reklamerer med at teltene er forsterket på de viktigste stedene, samt at første reparasjon er gratis, så med det i bakhodet er det bare å bruke i vei tenker jeg. Har ønsket meg et slikt lettvektstelt siden Helsport sin spitsbergen modell (som forøvrig står meget bra i vind)

Skrevet

Det er ikke et dumt markedssegment de går inn i med Dindalen 4. Det er jo i praksis et lettere og litt mindre funksjonelt Arctic 4 Polar/Spitsbergen 4 X-trem som helt sikkert gjør jobben i alle forhold et stort lettvektstelt har noe å gjøre.

Hilleberg har ikke noe tilsvarende så vidt jeg vet som gir både dobbelt fortelt (stort og lite) + lettere materialer. Fjällräven har sitt Abisko Endurance 4 som stiller ganske likt som Dindalen 4 i vekt, utformelse og størrelse. Det har absolutt sin plass :)

Det står ikke noe om støtte for doble stenger i Dindalen. Det hadde jo vært noe som kunne løftet det ganske mye ift. mer fleksibilitet for værbestandighet.

Skrevet (endret)

Hiking Hansen sier litt om det i denne videoen, kanskje du kan høre med ham om han har testet det noe mer? (han blir vel sponset av Barents, men)

Endret av BendikIv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.