Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Disse 

https://www.fjellsport.no/merker/western-mountaineering/western-mountaineering-expedition-bootie-black-1?_gl=1*agrunj*_up*MQ..*_ga*NzMyOTY3MDc3LjE3NjY0NzM4NTY.*_ga_8LCQQ72GE4*czE3NjY0NzM4NTUkbzEkZzAkdDE3NjY0NzM4NTUkajYwJGwwJGgxOTEzMzIxNDI.*_ga_ER1MT36SLP*czE3NjY0NzM4NTUkbzEkZzAkdDE3NjY0NzM4NTUkajYwJGwwJGgxMzYyMDMzNw..

koster 2800 hos Fjellsport, er det verdt pengene? Jeg ønsker høye boots, til bruk i 15-20 blå, hvis noen har innspill til andre løsninger, settes det stor pris på! Ren dun tror jeg ikke er tingen, de bør klare vind og fukt til en viss grad. Fordelen med de fra Fjellsport er at man kan bruke innerstøvel i boots'ene. 

Skrevet (endret)

Jeg ble ikke helt klok på bildet, men så fant jeg et kanskje litt mer representativt bilde av modellen om du ser den samme i rødt: https://www.fjellsport.no/merker/western-mountaineering/western-mountaineering-expedition-bootie-red-1

https://www.westernmountaineering.com/product/expedition-booties/

Spørs jo litt på bruken din. Til 226g hadde jeg ikke hatt så store forventninger til hvor mye disse tåler av fuktig vær. 
Western Mountaineering er jo et premiummerke med stor P, men jeg har aldri blitt helt bitt av "dun på føttene"-ideen. For å sitte helt i ro har det sikkert sin funksjon, men hvis jeg skal bevege meg mer rundt i camp ville jeg hatt noe fastere.

Jeg har Protex Mittet fotposer (tilsvarende men fornyet Forsvaret sine fotposer) + ekstra isolasjon i bunn + Protex sine ullkartanker. Det er en "tanks" av en løsning som man kan gå en del rundt med, men det tar også mye plass og veier 1436g som antageligvis er grunnen til at jeg sjelden tar det med på tur.

En dunløsning har sikkert lettere å bli med på tur, men det har sine kompromisser det og.

For øvrig kult at Fjellsport har tatt inn WM-produkter nå. Det visste jeg ikke... Nå må man inn å se... 🤓

Endret av sneakyowl
  • Liker 1
Skrevet (endret)
sneakyowl skrev (22 minutter siden):

Jeg ble ikke helt klok på bildet, men så fant jeg et kanskje litt mer representativt bilde av modellen om du ser den samme i rødt: https://www.fjellsport.no/merker/western-mountaineering/western-mountaineering-expedition-bootie-red-1

https://www.westernmountaineering.com/product/expedition-booties/

Spørs jo litt på bruken din. Til 226g hadde jeg ikke hatt så store forventninger til hvor mye disse tåler av fuktig vær. 
Western Mountaineering er jo et premiummerke med stor P, men jeg har aldri blitt helt bitt av "dun på føttene"-ideen. For å sitte helt i ro har det sikkert sin funksjon, men hvis jeg skal bevege meg mer rundt i camp ville jeg hatt noe fastere.

Jeg har Protex Mittet fotposer (tilsvarende men fornyet Forsvaret sine fotposer) + ekstra isolasjon i bunn + Protex sine ullkartanker. Det er en "tanks" av en løsning som man kan gå en del rundt med, men det tar også mye plass og veier 1436g som antageligvis er grunnen til at jeg sjelden tar det med på tur.

En dunløsning har sikkert lettere å bli med på tur, men det har sine kompromisser det og.

For øvrig kult at Fjellsport har tatt inn WM-produkter nå. Det visste jeg ikke... Nå må man inn å se... 🤓

Ser ikke dum ut den løsningen der! Ekstra isolasjon fra Protex sin del, mener du? Ikke en egen løsning? Jeg har brukt ullkartankene fra Protex i et par Baffinsko, det har fungert greit, men nå har jeg fått hull i den ene "tanken." Jeg vurderer å bare bruke Baffinskoa mine, med orginale innerstøvler, pluss at jeg kan bruke litt ekstra sokker, har plass til det. I utg.pkt. tenkte jeg at det var litt voldsomt å ta med Baffinskoa, men kanskje jeg skal revurdere det!

Endret av thomas christensen
Skrevet (endret)

Jeg har de der. Bruker dem i teltet når jeg oppholder meg lenge inne. Fine når jeg sitter med beina i arbeidsgropa/kuldegropa i forteltet. Når jeg går litt rundt i leiren er de veldig ustødige fordi foten sklir rundt nedi dem. Men det er for meg uvesentlig. Varme og gode. Jeg ville kjøpt dem igjen. Fjellsport har solgt WM produkter i mange år men har litt tynt utvalg. XCSports.no (Sjur Mørdre står bak) har som regel flere produkter inne. 

edit: Kom på at jeg ofte har Helsport fotposer utenpå disse fra WM når jeg er utenfor teltet. 

Endret av Krankman
  • Liker 2
Skrevet
Krankman skrev (1 minutt siden):

Jeg har de der. Bruker dem i teltet når jeg oppholder meg lenge inne. Fine når jeg sitter med beina i arbeidsgropa/kuldegropa i forteltet. Når jeg går litt rundt i leiren er de veldig ustødige fordi foten sklir rundt nedi dem. Men det er for meg uvesentlig. Varme og gode. Jeg ville kjøpt dem igjen. Fjellsport har solgt WM produkter i mange år men har litt tynt utvalg. XCSports.no (Sjur Mørdre står bak) har som regel flere produkter inne. 

Takker for deling av erfaring!

• Liker 1
Skrevet
thomas christensen skrev (19 minutter siden):

Ser ikke dum ut den løsningen der! Ekstra isolasjon fra Protex sin del, mener du? Ikke en egen løsning?

Både ullsåle som fulgte med fra Protex, men også et tilklipt Bergans Extreme liggeunderlag i bunn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har brukt WM Flash bootie som er den laveste varianten inne i teltet. Har i tillegg brukt et par sokker fra Packawool (i Alpakka ull). Til å komplettere dette har jeg forsvarets fotposer, som jeg har en formklippet bit av et liggeunderlag nedi. Drar på fotposene når jeg skal være utenfor teltet og ikke ha på ski. Synes det har fungert som tenkt, også ned til 30 blå.

"Sklir" også litt rundt som nevnt siden det ikke er noe "fast materiale" i løsningen, men det er ikke noe problem for min del.

Ser prisen har økt noe.. den er nå vel 3X hva jeg fikk mine til i sin tid.

WEB_Image_Flash_Bootie_Black__XL__105217-2021638331.jpeg.8ab3b05e7ef365d6961d30df2b7b4657.jpeg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.