Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å legge inn et stopp på Finse som del av en jobbtur med toget Oslo–Bergen i midten av november med håp om å få tatt et par dagsturer, mest sannsynlig med utgangspunkt i hotellet som base. Det ser ut til at det er fotturer som gjelder i så fall, siden snøen ikke har lagt seg skikkelig ennå. Samtidig ser jeg at sommerbruene i området er tatt inn. Jeg er ikke kjent i området fra før så er litt usikker på hvilke konsekvenser dette har for turmulighetene. Må jeg rett og slett bare innse at dette er feil tid av året for å besøke Finse, eller finnes det fortsatt fine ruter å gå til fots nå i skjæringspunktet høst/vinter? 
På forhånd takk for alle tips og innspill! 

Annonse
Skrevet

Det er ganske fint nord-øst fra Finse opp mot Hallingsskarvet. Der er du ikke avhengig av noen bruer heller. Det vil sikkert være et lite lag med snø og slaps, men det er vel fremdeles såppas tynt at det ikke er noe problem å gå til fots på.

Å gå opp i steinura på selve Hallingskarvet anbefales ikke akkurat, men områdene nedenfor :) 

Webkamera fra Finse stasjon for en pekepinn:

https://www.bt.no/vaer/i/pqR9V/finse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.