Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling av bardunstrammere til tarp (Helsport vs Hilleberg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen som har erfaring med bardunstrammere til tarpbruk fra Helsport eller Hilleberg? De ser for meg ganske like ut, men usikker på om det er noen kvalitetsforskjell eller om en variant er enklere i bruk. Del gjerne erfaring :) 

Screenshot 2025-07-24 at 10.05.44.png

Screenshot 2025-07-24 at 10.06.03.png

Annonse
Skrevet

Teltprodusentene lager de ikke selv. Stort sett bruker de Clam Cleats sine. Har bestilt strammere direkte fra de før. Fjällräven, Hilleberg og Helsport bruker de samme. Jeg har eller har hatt telt i fra alle og har ihvertfall aldri merket det minste forskjell på de. Bare pass på at det er riktig størrelse.

Bardunsnoren er derimot ulik og der er Hilleberg sine overlegne. Tvinner og floker seg mye mindre, føles helt "dødt". 

• Liker 1
Skrevet

Foretrekker bardun uten strammer til tarp. Langt mer fleksibelt for å feste til trær/busker/røtter/plugger og annen improvisasjon. Kommer nå ann på bruken. Du har forresten lenket til komplette barduner (HS) og strammere (HB).

Skrevet
foroll skrev (1 time siden):

Teltprodusentene lager de ikke selv. Stort sett bruker de Clam Cleats sine. Har bestilt strammere direkte fra de før. Fjällräven, Hilleberg og Helsport bruker de samme. Jeg har eller har hatt telt i fra alle og har ihvertfall aldri merket det minste forskjell på de. Bare pass på at det er riktig størrelse.

Bardunsnoren er derimot ulik og der er Hilleberg sine overlegne. Tvinner og floker seg mye mindre, føles helt "dødt". 

Takk for bra info! Har Hilleberg Niak selv og enig i at bardunen er veldig gode. Synes bare prisen på bardunene alene er veldig høy.

Skrevet
TheSleepwalker skrev (50 minutter siden):

Foretrekker bardun uten strammer til tarp. Langt mer fleksibelt for å feste til trær/busker/røtter/plugger og annen improvisasjon. Kommer nå ann på bruken. Du har forresten lenket til komplette barduner (HS) og strammere (HB).

Leste meg opp på at mange foretrekker å ikke bruke bardunstrammere ja. Mulig jeg bør sjekke opp noen gode knuter :)

Skrevet

Jeg bruker både knuter og bardunstrammere på tarpen. Strammeren er nærmest tarpen. Knyter så stramt jeg kan, og om duken strekker seg f.eks. av fukt så kan jeg etterstramme med strammerne.

• Takk 1
Skrevet
foroll skrev (40 minutter siden):

Jeg bruker både knuter og bardunstrammere på tarpen. Strammeren er nærmest tarpen. Knyter så stramt jeg kan, og om duken strekker seg f.eks. av fukt så kan jeg etterstramme med strammerne.

Høres smart og enkelt ut :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.