Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

https://www.garmin.com/nb-NO/p/1191310/

Jeg har ikke sett denne nevnt på forumet, men oppdaget den tilfeldigvis i dag. 

Kort fortalt så har alle tidligere Garmin Inreach enheter brukt en protokoll som heter SBD (Short Burst Data) som blant annet gir en maksimal lengde per melding på 160 bokstaver. 

Inreach Messenger Plus er første Inreach enhet som bruker den nye protokollen, IMT, som står for Iridium Messenger Plus. 

Den kan derfor sende foto, 30 sekunder lange talemeldinger, eller meldinger på 1600 bokstaver, altså 10 ganger så lange som det gamle systemet. Meldingene sendes også i mye raskere hastighet enn tidligere. 

Det tilsier vel forøvrig at alle Garmin Inreach enheter utenom denne vil komme i ny utgave i løpet av relativt kort tid. 

Endret av Gabs88
  • Liker 1
Annonse
Skrevet

Leste på en annen side 

Sitat

The other big advantage to using the inReach Messenger Plus is that it takes the battery drain off your smartphone. Garmin claims the communicator can run for up to 600 hours while sending a text message or GPS location data every 10 minutes. When using its new multimedia capabilities, Garmin says up to 250 photos or audio clips can be sent on a full charge.

Det begynner å bli veldig bra.

Ser vekten er 107 gram, så det er innafor. Er litt usikker på hvordan man egentlig skal bære denne - ser ut som at den er veldig lett å miste. Traff noen i Børgefjell i vinter som hadde mistet sin Inreach Mini der, og det er jo egentlig ikke bare litt kjedelig. 

Bryggekar skrev (17 timer siden):

Takk! Da venter jeg med å kjøpe Inreach til de nye modellene er kommet, og sikrer meg en billig brukt fra en utstyrsfrik 🤭

Skal ikke se helt bort i fra det :) Vi var jo en gjeng her på forumet som kjøpte Inreach SE på et "Kjøp 3, betal for 2" tilbud i en nettbutikk. Tror den butikken ble tatt litt på senga av den bestillingen den gangen for Garmin har sjelden rabatter.. Kan jo holde gluggene åpne for tilbud..

Skrevet
Kjell Iver skrev (11 minutter siden):

Ser vekten er 107 gram, så det er innafor. Er litt usikker på hvordan man egentlig skal bære denne - ser ut som at den er veldig lett å miste. Traff noen i Børgefjell i vinter som hadde mistet sin Inreach Mini der, og det er jo egentlig ikke bare litt kjedelig. 

Sånn bærer jeg min: festes i skulderstroppen på sekken med medfølgende karabiner.

Så har jeg tredd gjennom et tynt, men meget sterkt tau gjennom et lite feste som er oppe i hjørnet på Inreachen. Dette tauet fester jeg på siden av sekken med en annen liten karabiner.

Tauet er akkurat langt nok til at jeg kan løsne den fra skulderstroppen og betjene den.

Da har jeg to ganske solide festepunkter og lite sannsynlig at begge skulle feile samtidig.

IMG_4314.thumb.jpeg.ed010f639dd9a66835eeb3249a74d62b.jpegIMG_4315.thumb.jpeg.d6e7da4af31f69f0315512f54893f42b.jpeg

Skrevet
GrendelRaptor8 skrev (22 minutter siden):

Sånn bærer jeg min: festes i skulderstroppen på sekken med medfølgende karabiner.

Ja men er det likt for den nye typen? Syns ikke det ser slik ut men har ikke studert det

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.