Jump to content

Recommended Posts

Annonse
Posted
Hei!

Er det noen som vet hva våpengebyren i Oslo ligger på? Er ikke førstegangssøker.

Er det 430 kr?

Ikke noe forskjell på Oslo og resten av landet; halvparten av gebyret for pass. Det betyr ikke en tøddel at du ikke er førstegangssøker.

Størrelsen på gebyret.... :o:shock:

Posted

Ikke noe forskjell på Oslo og resten av landet; halvparten av gebyret for pass. Det betyr ikke en tøddel at du ikke er førstegangssøker.

Størrelsen på gebyret.... :shock::roll:

Trodde det var billigere jeg hvis man hadde registrert våpen på seg fra før :o .

Posted

Det er billigere hvis du har registrert våpen fra før. Hentet fra politi.no: Gebyrsatsene følger satsene for rettsgebyr. Første gang du søker betaler du fullt gebyr, neste gang halvt gebyr. Når du søker om våpendel, betaler du kvart gebyr. Gebyret betales inn til det politidistriktet hvor du søker om våpen.

Men jeg vet ikke hva noen av gebyrene er.? :o

Posted

OK, bøyer meg i støvet, det er lenge siden jeg hadde behov for nytt våpen.. :o

Skatteetaten sier:

Gjelder for: 2006

Rettsgebyret for 2006 er kr 860.

½ ganger rettsgebyret kr 430

1 rettesgebyr kr 860

Om det er satt opp i år vet jeg ikke...

Posted

Heisann! Jo, jeg mener også at det er ca 400 kr for en våpensøknad. Men, kan man da søke om mer enn ett våpen i samme søknad og så slippe unna med å bare betale for en søknad? Noen som vet?

Posted
Heisann! Jo, jeg mener at det er ca 400 kr for en våpensøknad. Men, kan man da søke om mer enn ett våpen i samme søknad og så slippe unna med å bare betale for en søknad? Noen som vet?

Ja, jeg mener du betaler for behandlingen av søknaden, ikke for antall våpen..