GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Bergans expedition down parka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har aktuelle modell og kan si noe om hvor stor jakken er «nedpakket»/komprimert? Det stĂ„r at den skal vĂŠre vannavvisende og ha et litt tykkere/mer solid ytterstoff. Eventuelle erfaringer om dette og jakken generelt blir satt stor pris pĂ„đŸ˜€

Jeg har lest at kvinner bÞr velge en stÞrrelse mindre siden det er unisexmodell, ellers ikke funnet sÄ my informasjon om den annet enn hos produsenten.

Annonse
Skrevet
Bokhylla skrev (10 timer siden):

Er det noen som har aktuelle modell og kan si noe om hvor stor jakken er «nedpakket»/komprimert? Det stĂ„r at den skal vĂŠre vannavvisende og ha et litt tykkere/mer solid ytterstoff. Eventuelle erfaringer om dette og jakken generelt blir satt stor pris pĂ„đŸ˜€

Jeg har lest at kvinner bÞr velge en stÞrrelse mindre siden det er unisexmodell, ellers ikke funnet sÄ my informasjon om den annet enn hos produsenten.

Har den. 

God jakke, men den er stor og tung ja, uaktuell i sekk. Blir kun brukt med pulk, og stort sett berre nÄr det er meldt -20 og kaldare. Kan prÞve Ä fÄ teke eit bilete av den nedpakka ved hÞve. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar @Tessatroll! Setter pris pÄ bilde om du husker pÄ neste gang du har den fremme.  Opplever du at ytterstoffet tÄler litt mer enn en «vanlig» dunjakke som beskrevet (bÄde vÄt snÞ/fukt, og eventuelt fare for rift fra for eksempel greiner).

I beskrivelsen av lightversjonen nevner de komprimerbarhet, sÄ jeg hadde litt mistanke om at den vanlige modellen kanskje var i stÞrste laget siden det ikke nevnes der. 

Skrevet
Bokhylla skrev (8 minutter siden):

Takk for svar @Tessatroll! Setter pris pÄ bilde om du husker pÄ neste gang du har den fremme.  Opplever du at ytterstoffet tÄler litt mer enn en «vanlig» dunjakke som beskrevet (bÄde vÄt snÞ/fukt, og eventuelt fare for rift fra for eksempel greiner).

I beskrivelsen av lightversjonen nevner de komprimerbarhet, sÄ jeg hadde litt mistanke om at den vanlige modellen kanskje var i stÞrste laget siden det ikke nevnes der. 

Ja stoffet toler nok meir enn mine vanlege dunjakker. Og jakka toler meir skiftande vĂȘr, ising osv. (Typisk pĂ„ til dĂžmes store brear)

Om du ikkje absolutt treng den jakka til spesifikt lange kalde turar med mykje skiftande tilhÞve, ville eg gÄtt for noko meir anvendeleg. Lightvarianten eller ME K7 til dÞmes.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har begge, expedition light har jeg brukt sÄ Ä si daglig hele vintersesongen i flere Är til hundelufting, den er fint pakkbar (inn i sin egen lomme) men tar fortsatt litt plass. Ikke-light versjonen tror jeg aldri jeg har prÞvd Ä pakke sammen. Den er stor og uhÄndterlig, men veldig varm, bruker den til scooterkjÞring.   

Skrevet

Pakket i pakkposen. Tar stĂžrre plass en sommersoveposen min.
Solid jakke, med god hette og gode lommer, men har noen irriterende stramme mansjetter pÄ ermene. SÄ stramme at en mÄ av med votter for Ä fÄ pÄ seg jakken.

thumbnail.jpg

thumbnail.jpg

Skrevet

@Tessatroll takk for innspill😀 Opprinnelig tenkte jeg mest pĂ„ Ă„ finne en jakke som var sĂ„ varm at det var behagelig sitte i ro/bruke pĂ„ pauser eller veldig rolige rusleturer med hunden pĂ„ de kaldest dagene. Men mulig det lurere lurt kjĂžpe light varianten i en stĂžrrelse for stor og helle gĂ„ for lag pĂ„ lag (selv om det fort blir litt mer klumpete syns jeg).

Skrevet

@Heriks takk for svar! Det hĂžres veldig lovende ut med den light varianten😀 Skal brukes tilhundelufting her og (blant annet). Om du tilfeldigvis har begge fremme en dag, hadd det vĂŠrt veldig gĂžy Ă„ se dem side om side.

Skrevet
Bokhylla skrev (3 timer siden):

@Tessatroll takk for innspill😀 Opprinnelig tenkte jeg mest pĂ„ Ă„ finne en jakke som var sĂ„ varm at det var behagelig sitte i ro/bruke pĂ„ pauser eller veldig rolige rusleturer med hunden pĂ„ de kaldest dagene. Men mulig det lurere lurt kjĂžpe light varianten i en stĂžrrelse for stor og helle gĂ„ for lag pĂ„ lag (selv om det fort blir litt mer klumpete syns jeg).

Skal godt gjerast at det vert meir klumpete enn vanleg expedition 😅. Den er ikkje nett smidig.

• Hehe 1
Skrevet
Bokhylla skrev (15 timer siden):

@rhammervik takk for bilde! Er det den vanlige eller light versjonen du har avbildet der? Hehe, ser ut som den er pĂ„ stĂžrrelse med sommersoveposen her ogđŸ€Ș

Det er ikke light versjonen nei. Egner seg best utpakket i pulken...

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.