Jump to content

Recommended Posts

Posted

Inspirert av videoen under lagde jeg en enkel tennstål-holder til den nyere typen Fällkniven F1 slira i Zytel. Veldig enkelt!

IMG_5276.thumb.jpeg.8bb15ff8811235987aced4b2188ed2ce.jpeg

Jeg skjærte opp en juice-plastflaske til passende størrelse for å kunne rulle rundt tennstålet (Morakniv tennstål) ca 2 runder rundt og tapet den stramt med to biter Gorilla-tape. Deretter skjærte jeg bare av litt overskudd fra hylsen for å gjøre det penere og tapet hylsen til slira via det ene festehullet langs siden.

Tennstålet sitter godt på første forsøk, og jeg klarer bare så vidt å riste det ut om jeg virkelig prøver.

En del mindre komplisert enn videoen under. Den nyere utgaven er også noe annerledes enn den i videoen.

Til andres inspirasjon!

• Like 1
Annonse
Posted

Tennstålet viste seg å være litt løsere festet enn først antatt. Jeg vil helst unngå snor eller strikk som fester stålet til slira, så jeg la to stk. tynne Gorilla-tape biter på innsiden av hylsen (én i hver ende). Den ekstra friksjonen i tapen og et trangere hyll i hylsa gjorde susen og det er nok løsningen fremover når stålet blir tynnere av bruk også.