+Bjellesau Skrevet 15. juli 2024 Skrevet 15. juli 2024 DueMetri skrev (3 timer siden): Hilleberg Allak 3 - for et telt. Tok på meg ryggsekken og gikk et par timer fra hytta på Holsåsen og inn i Skarvheimen. Jeg fikk teltet nylig levert hjem og tok sjansen på å slå det opp for første gang på vidda. Det gikk heldigvis lekende lett. For de fleste her så er det kanskje litt for tungt å bruke som solo-telt, men jeg tar det heller som trening. Om jeg skal kutte vekt så kanskje jeg bør droppe å bære inn et par pils, masse kokeutstyr, bøker og radio osv. Teltet virker utrolig solid, og jeg kjente bare at jeg trivdes i det. Våknet opp til knallvær med blå himmel og sol, åpnet begge veggene og da kom virkelig naturen inn i teltet. Jeg er jo en høy kar, men det gikk fint i dette teltet. Jeg sover aldri helt rett og opplevde at jeg hadde god plass. Og veldig flott sittehøyde. Også synes jeg rødt er jæskla stilig jeg da, men har skjønt at det er delte meninger i forhold til synligheten det gir. Den så supergod ut, den middagen din. Hva er det du har laget? Siter
DueMetri Skrevet 15. juli 2024 Pålogget Forfatter Skrevet 15. juli 2024 Bjellesau skrev (39 minutter siden): Den så supergod ut, den middagen din. Hva er det du har laget? Jeg skriver om mat og vin i Dagens Næringsliv, og både tur og mat kommer som en artikkel der i august. Jeg kokte opp litt pasta og blandet inn chorizo, paprika, rødløk og rosmarin. Toppet med parmesan, pinjekjerner og rause mengder olivenolje og salt. 5 Siter
DueMetri Skrevet søndag kl 14:32 Pålogget Forfatter Skrevet søndag kl 14:32 Larsaholt skrev (På 29.5.2024 den 10.30): Jeg har selv bikket 200 cm og dette er en kjent problemstilling. Har endt opp med en konklusjon at teltene jeg bruker vår, sommer og høst (Hilleberg Staika og Barnents Trollheimen 3 UL) er gode telt for meg. I begge teltene vil fotenden som regel ha kontakt med innerteltet, men ser ikke på det som et problem utenom vinter. Trollheimen har én rett vegg, mens Staika har to skråvegger (ganske bratte riktignok). Har nettopp gått til innkjøp av Barents Snota, har stor tro på at jeg vil få grei plass inni dette også, men foreløpig ikke utprøvd. Vinterstid bruker jeg Hilleberg Keron 3 GT som er dedikert vintertelt, med to rette vegger. Dette pga kondens og kontakten mellom sovepose/innertelt kan bli et problem. Fungerer utmerket! Teltet er tungt, men vinterstid er vekt et fremmedord. Hei du, ble bare nysgjerrig på hvordan dine to meter passet inn i Barents Snota? Klaustrofobisk eller komfortabelt? Siter
Larsaholt Skrevet søndag kl 18:29 Skrevet søndag kl 18:29 3 hours ago, DueMetri said: Hei du, ble bare nysgjerrig på hvordan dine to meter passet inn i Barents Snota? Klaustrofobisk eller komfortabelt? Jeg synes det passer veldig bra. Du vil touche begge endeveggene så vidt med beina og hodet, men det er ingen hindring. Kan varmt anbefales! 1 Siter
DueMetri Skrevet søndag kl 18:58 Pålogget Forfatter Skrevet søndag kl 18:58 Er det forresten noen giraffer her som besitter Hilleberg Unna? Eventuelt gjennomsnittlige folk som har erfaringer med teltet. Det ser da vitterlig flott ut som et romslig 1-mannstelt. Siter
+Krankman Skrevet søndag kl 19:03 Skrevet søndag kl 19:03 DueMetri skrev (3 minutter siden): Er det forresten noen giraffer her som besitter Hilleberg Unna? Eventuelt gjennomsnittlige folk som har erfaringer med teltet. Det ser da vitterlig flott ut som et romslig 1-mannstelt. 201cm her med Unna. Liker det svært godt. Ellers flere tråder å finne om Unna her på forumet. 1 Siter
DueMetri Skrevet søndag kl 19:33 Pålogget Forfatter Skrevet søndag kl 19:33 Krankman skrev (29 minutter siden): 201cm her med Unna. Liker det svært godt. Ellers flere tråder å finne om Unna her på forumet. Ja, jeg har trålet forumet, men ikke alltid så lett å finne de riktige trådene. Men toppers at mann #201 trives. Siter
+Krankman Skrevet søndag kl 19:39 Skrevet søndag kl 19:39 (endret) Jeg savner bare litt mer netting i døra på sommeren. Legger inn et par trådelinker her: https://www.fjellforum.no/topic/54678-hilleberg-unna/ https://www.fjellforum.no/topic/60145-hilleberg-unna-eiere-fargevalg-og-erfaringer/ https://www.google.com/search?q=Unna+fjellforum.no+site:www.fjellforum.no&sca_esv=7985e0b0f83134df&sxsrf=AE3TifMpARh0OGzULxpf9WU7ucV7JIbR7A:1748806887875&sa=X&ved=2ahUKEwjvqdSq_dCNAxW2HBAIHR4mIGUQrQIoAnoECBkQAw&biw=1794&bih=1059&dpr=1&safe=active&ssui=on Endret søndag kl 19:42 av Krankman 1 Siter
DueMetri Skrevet søndag kl 19:41 Pålogget Forfatter Skrevet søndag kl 19:41 Ja, den ser jeg. Har Allak 3 og der er hele døren netting. Akkurat det vil jeg nok savne. Er det kun av vekthensyn de ikke har det på Unna tro? Siter
+Krankman Skrevet søndag kl 19:43 Skrevet søndag kl 19:43 (endret) DueMetri skrev (2 minutter siden): Ja, den ser jeg. Har Allak 3 og der er hele døren netting. Akkurat det vil jeg nok savne. Er det kun av vekthensyn de ikke har det på Unna tro? Har Allak 3 sjæl og synes gjennomtrekk kombinert med nettingdørene er gull i varmen. jeg vurderer å la Sømhuset fikse hel nettingdør + hel stoff såklart ala Allak. Endret søndag kl 19:44 av Krankman 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.