Gå til innhold
  • Bli medlem

Impregnere skalljakke


rayun

Anbefalte innlegg

Annonse
rayun skrev (20 timer siden):

Litt lang, men like fullt forsøket verdt,, altså å impregnere gammel skalljakke😄

 

Har prøvd metoden din på en stk. teltbunn. Det var braksusess, og holder enda :) 

Dette viser jo også at membranklær kan få  svært lang holdbarhet, så lenge ytterstoffet er ok 👍 Er membranet defekt er det jo bare å gruse på, det kan jo bare bli bedre :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at det funket på teltbunnen din @Marius Engelsen😀 Var egentlig ikke i tvil, men godt å få det bekreftet likevel👍

I mitt tilfelle var det enten søppelkassen, eller diy impregnering. Jeg har de senere år impregnert mye med WS og Silikon og med overraskende godt resultat, men aldri prøvd på skalljakke.

Jeg husket ikke hvor gammel jakka var når filmen ble laget, men ved å sjekke gamle YT-videoer nå ser jeg at jakke ble brukt på skitur fra Spidsbergseter til Sjusjøen for 9 år siden, så i hvert fall 9-10 år gammel. 

Har impregnert med sånne kjøpegreier tidligere, men det har ikke fungert slik jeg ønsket. Nå preller vannet av slik det gjorde da den var ny og jeg tipper at den blir med videre i mange nye år👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.