Gå til innhold
  • Bli medlem

Vask og impregnering av skallklær


Kristoffereid

Anbefalte innlegg

Annonse

Bruker NikVax på min Arctyrex jakke og Norønna-bukse. Vann preller av til og begynne med, men selve konseptet Gore-Tex er jo noe forbanna piss, så blir jo våt av regnvann/klam av svette uansett vær, temperatur og hva man har uner.. det er er min subjektive oppfatning. 

Bruker sprayen når plagg er vått. Det står på flaksa at den holder til to plagg, men siden jeg ikke bruker XXXXXXXXXL så holder en flakse til 6-7 runder, om ikke mer. 

Endret av DenGladeVandrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DenGladeVandrer skrev (41 minutter siden):

Bruker NikVax på min Arctyrex jakke og Norønna-bukse. Vann preller av til og begynne med, men selve konseptet Gore-Tex er jo noe forbanna piss, så blir jo våt av regnvann/klam av svette uansett vær, temperatur og hva man har unner.. det er er min subjektive oppfatning. 

Du har helt rett, men det er bedre å være varm og våt enn kald og våt, som det lett blir med andre alternativer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DenGladeVandrer skrev (1 time siden):

Bruker NikVax på min Arctyrex jakke og Norønna-bukse. Vann preller av til og begynne med, men selve konseptet Gore-Tex er jo noe forbanna piss, så blir jo våt av regnvann/klam av svette uansett vær, temperatur og hva man har uner.. det er er min subjektive oppfatning. 

Bruker sprayen når plagg er vått. Det står på flaksa at den holder til to plagg, men siden jeg ikke bruker XXXXXXXXXL så holder en flakse til 6-7 runder, om ikke mer. 

Neida, konseptet Gore-Tex har holdt 1000 vis av mennesker tørr i mange år nå. Problemet er at folk ikke skjønner begrensningene til Goretex. En membran klarer ikke to oppgaver samtidig. Den puster når den er tørr, men med en gang den blir våt (holder vannet ute) slepper den ikke varm luft gjennom. 

Så går du med goretex klær når det regner, så vil du bli våt på innsiden av svette. 🤌🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.