Gå til innhold
  • Bli medlem

Overnatting m 2 åring


Erik78

Anbefalte innlegg

Hei dere. 
 

Driver å ser på telt. 
Har lyst til å komme mere ut på tur og overnatte med 2/3 åringen og lurer på hva jeg skal gå for. 
 

ønsker et kuppel telt som ikke er for tungt og som tåler litt vær sånn at jwg selv kan bruke det på tøffere turer.

Har også lyst til å bli bedre på utenetter vinterstid på egne turer. Vil helst ha 1 skikkelig bra telt som kan brukes til alt.

Hilleberg Allak er kanskje d beste jeg har funnet - her får jeg alt dekket, men det veier litt mere 

Msr - hubba hunbba virker som et bra telt, enkelt og lett telt og jeg vurderer dette. Da kun til bruk sommerstid.

Noen som har andre tips til gode telt innenfor dette feltet ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På tur med så små barn er plass og takhøyde en viktig prioritet. Kan ungene stå blir det lettere for både deg og de å kle seg om.

Skal det samtidig være kuppel som du kan bruke i ruskevær om vinteren er det første jeg kommer på Exped Orion Extreme 2/3 ett godt valg. Solid takhøyde der. Som på alle telt må man bruke riktig metode for å slå det opp i sterk vind alene, jeg får det til i frisk bris uten problemer.

Men skal jeg slå opp ett telt i sterk kuling på vinteren, alene, er tunneltelt det eneste jeg har turt å prøve meg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Ikke på vidda i 70 effektive minus. Da hadde dette vært en helt annen post. Bare begynne å sove ute i telt i litt kaldere forhold. Som du sier, snø og 10-12 minus ser jeg for meg som bra uteordring til å begynne med.

Men med tanke på kidden og det å slå opp enkelt og også kunne flytte teltet hit å dit er d viktig for meg at d er et kuppeltelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså d er bare snakk om koseturer i litt kaldere vinterforhold. ikke langturer/ekpedisjoner. Også turer i finvær med ungen på vår/høst.
Om jeg skal på «tyngre» vinterturer velger jeg et enkelt 3 sesongs til meg og kidden og ev et skikkelig robust et for mere extreme forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på MSR Remote, fungerer hele året! bra romslig vinter telt, ikke så alt for tungt heller på en sommer tur.

Om det bare er korte vinterturer ville jeg kanskje sett på MSR Access for å bare ha 1 telt, frem for Hubba serien…
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RAS skrev (12 timer siden):

Har du sett på MSR Remote, fungerer hele året! bra romslig vinter telt, ikke så alt for tungt heller på en sommer tur.

Om det bare er korte vinterturer ville jeg kanskje sett på MSR Access for å bare ha 1 telt, frem for Hubba serien…
 

Ja Msr Acsess er et av dem jeg også har sett på. Virka bra det. Vanvittig lett. Men ble litt i tvil på grunn av karbonfiber stenger. Remote ser jo også dritbra ut. Virker veldig solid og som det kan tåle en trøkk. Skal undersøke mere litt mere.

takk for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.